Ta mig till Paris, Merci!

Jag vill genast åka till Paris. Har hört från flera håll om en helt FANTASTISK butik som heter Merci. På närmare 1500 kvm blandas här vintage med samtida design, mode för män, kvinnor och barn med inredning , böcker och blommor. Butiken har även ett eget cafè och restaurang.

En annorlunda men otroligt god idé som butiken erbjuder är att om de säljer ett plagg av exempelvis märket Paul Smith så kan här även köpas Mercis egna varianter, liknande men i enklare material. Då under butikens märke, i detta fall kallat, Merci Paul. Priset kan hållas lägre eftersom designerna avstår sin del av vinsten. Det finns även kläder som donerats av kändisar som säljs under samma namn, Merci xxx. Bra är också att delar av vinsten går till hem- och föräldralösa barn på Madagaskar.

"Ett av syfterna här är att visa att även det enkla kan känns lyxigt, om det bara är noga utvalt" , säger Mercis ägarinna, Marie France Cohen.



Åker du till Paris så ligger butiken i utkanten av Maraiskvarteren på adress: 111 boulevard Beaumarchais.
Bilder från MVH/BORSTAHUSEN


Thumbnail
Kommentarer
Postat av: Malin

Så mycket fint, inspirerande! Linda, fick du mitt svar på ditt mail? Jag börjar misstänka att min mail inte fungerar som den ska? Varma hälsningar/Malin

2010-04-06 @ 10:53:32
URL: http://mvhborstahusen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback