Formbara bestar

Jag sprang som en tok mellan montrarna på senaste Formexmässan, hade inte riktigt tid att gå men jag var ju bara tvungen att åka ut dit ändå... Med mina selektiva radarögon på, hann jag som tur var lägga märke till dessa fantastiska djur i trä, som dessutom är formbara. Det är danska företaget Superstudio som är distributör till bestarna, designade av David Weeks.

På bilden ser ni bland annat gorillan Hanno. Han är döpt efter de grekiska sjöfararna som upptäckte gorillorna för cirka 2 500 år sedan. Hanno är tillverkad i träslaget bok. Han är stark och kan böjas i många olika positioner. Sådär ja, då fick ni lite intressant kuriosa om Hanno också.
Thumbnail
Kommentarer
Postat av: BeQ

Verkligen kul blogg!! :D

2010-08-24 @ 18:12:18
URL: http://beq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback