Veckans vara: Sparkling

Formgivaren Marcel Wanders stol Sparkling för Magis såg vi första gången på möbelmässan i Milano i våras. Jag har inte riktigt kunnat släppa tanken på stolen. Inte för att jag tycker att det är den finaste stol som gjorts, för det tycker jag inte, utan för att den för mig symboliserar att ingenting är omöjligt. Sparkling är formgjuten i samma maskin som pet-flaskor och tomrummet i stolen består av högtrycksluft vilket ger formen stadga samtidigt som materialåtgången är minimal. Stolen väger bara runt ett kilo. Ett steg mot att minska materialkonsumtionen, minst sagt!

Sparkling och Marcel Wanders inspirerar mig till att möta hösten med devisen: ingenting är omöjligt. Jag menar kan en stol bli en stol med hjälp av luft, whats next?!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback