Adventskalender 18 dec

Dagens vinst är en superfin kudde från Nunc! Denna kudden ingår i PilLove's barnkollektion. Kudden är sydd i 100% kvalitetsbomull som kommer från amerikanska textildesigners och värd 395 kr.

För att vara med och tävla vill vi att du skriver ett passande julklappsrim till produkten i kommentarsfältet nedan. Vinnaren utses av Colour Me Three.


Adventskalendern kommer pågå varje dag från 1-23 december med en ny tävling varje dag. Vissa dagar utses vinnaren med hjälp av lottning eftersom vi är nyfikna på våra läsare och ständigt vill förbättra oss, därav en hel del frågar om just bloggen. Andra dagar är det vi tillsammans på Colour Me Three som utser en vinnare med bästa svar/motivering. Tävlingen pågår från det att vi lägger ut tävlingen till kl. 23.59 samma dag, alltså varje enskild tävling pågår bara över en dag. Vinnarna för hela veckan presenteras här på bloggen varje söndag under december månad. Julklappen lägger vi ut den 23 december och presenterar den veckans vinnare på självaste julafton. Så alltså, håll utkik på söndagar samt julaftons morgon. Blev du en av dom lyckliga som vann mailar ni oss så fort som möjligt era kontaktuppgifter på mailadress: [email protected]
Kommentarer
Postat av: Carola

Den kudden skulle min dotter älska!



Här får du en gåva,

som passar utmärkt när du ska sova.

Den är skön, det vill jag lova.

Här kan du lägga dig när kroppen behöver vila en stund,

och drömma så hjärtligt om sagomannen John Blund.

2010-12-18 @ 10:25:51
Postat av: Lotta L

Något anas i mossen

och tomten säger ho ho ho

Denna klapp är skön för gossen

som slumrar in i härlig nattro

2010-12-18 @ 10:32:06
Postat av: Amanda Skog

Lägg huvudet på denna när du trött är.

Jag är övertygad om att den barnrummet klär.

2010-12-18 @ 11:49:14
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Eva

Perfekt att vila din lilla knopp

Mot denna sköna himlakropp

Den är så där perfekt full

Med underbar härlig bomull

Snart ditt öga blundar

Och du drömmer dig bort i sommriga lundar.





2010-12-18 @ 12:06:20
URL: http://evajohansson.mittspejs.se/
Postat av: Malin

Något fyrkantigt och mjukt att gosa med,

när du på släkt under julen är led!

2010-12-18 @ 12:16:21
URL: http://theotott.blogg.se/
Postat av: Cilla

En fyrkant stor och tjock

med en amerikansk flock

av inredningens trendigaste sort

- hoppas ingen flyger bort!

Får säkert dottern att fnittra

trots att motivet inte kan kvittra!

2010-12-18 @ 13:41:45
Postat av: Anna på Grönkulla

Trots att den är fyrkantig så är den mjuk,

gosig och skön att lägga huvudet på

och passar extra bra att vila på när man är sjuk.

Dessutom blir den snygg på sängen denna sak som du ska få!

2010-12-18 @ 13:43:58
URL: http://annapagronkulla.blogspot.com/
Postat av: Monnah

Till dig, mitt barn, som är mitt allt;

När du vill hålla huvudet kallt

Är det viktigt att du gott får sova.

Denna hjälper vill jag lova!

2010-12-18 @ 14:01:30
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: evamar

Nattugglan vår

nu vila sig får

av god sömn hon mår!



2010-12-18 @ 14:19:49
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Idefix

När snön lyser vit på taken

är det svårt att hålla sig vaken.

Med en mjuk Nunc-kudde under min gran

stannar jag i sängen till annandan!

2010-12-18 @ 14:43:37
Postat av: Annelie

Om jag vinner denna kudde vill jag lova

att du hos mormor och morfar gott får sova.

2010-12-18 @ 14:59:36
Postat av: whynja

En kompis i sängen,

mjuk så in i bängen!

Fylld med dun och fjädrar,

tror inte det kommer från tjädrar!

2010-12-18 @ 15:06:29
Postat av: Annika Nilsson

Mjuk, fluffig och snygg dekoration,

en rolig klapp med dubbel funktion!

2010-12-18 @ 15:59:33
Postat av: mia

PilLove, min lilla dotter kära, som Ludde och mamma du denna bära.

Blir armen lite trött, somna en stund på ugglorna sött!

2010-12-18 @ 16:27:34
Postat av: Susanne

Ugglor kan sitta på ett träd i en äng,

men här vilar de i din säng.

Du behöver inte känna dej ensam något mera,

för det är inte en, de är många flera.

Och med denna färg så härligt grön,

lovar jag dej att din sömn blir skön.



2010-12-18 @ 16:48:56
Postat av: Tanja

På detta mjuka fluffiga ting,

kan du huvudet vila, älskling.

Låt ugglorna hoa dig till vila,

och njut av det textila.



2010-12-18 @ 17:34:51
Postat av: malin björling

Med ugglor som sällskap du somnar sött,

min lilla bebis som jag ännu inte har fött.



(kommer 1:a mars, får spara kudden tills dess he he om jag vinner)

2010-12-18 @ 17:53:55
URL: http://cherries-malina.blogspot.com
Postat av: Ingrid J

En kudde så fin i din lilla säng.

Det blir lika vackert som en sommaräng.

Nu ska du få sova.

Det kan jag dig lova.

2010-12-18 @ 17:57:40
Postat av: Kristin

Något att vila huvudet på

när du efter dag av lek är trött

för att jag älskar dig så

och dig faktiskt fött

2010-12-18 @ 18:28:28
Postat av: Danne

När du vill luta dig omkull

Använd då detta 100procentiga bomull

Klätt med små ugglor på

För att du riktigt ska må

Passar nära madrassens skum

Som i ditt vackra vardagsrum



God Jul och Gott Nytt År

Hoppas du fina drömmar får!



2010-12-18 @ 18:49:56
Postat av: Kristina M

Att göra som ugglan - det vette katten,

de är ju nämligen vakna hela natten.

Men den vakar över dig när du är trött,

ser till att du somnar och sover sött.

Med hela hundra procent kvalitetsbomull,

passar den perfekt till mitt hjärtegull.

Kvalitet uti varenda liten söm,

för att barnet ska få en vacker dröm...

2010-12-18 @ 19:11:22
Postat av: Liselotte

Tänk att på denna fina kudde få sova,

det skulle vara mysigt vill jag lova.

På kudden är så många fina djur,

passar min Hugo, som är en riktig filur.

Mvh Liselotte

2010-12-18 @ 19:18:58
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Snart kommer John Blund med sin sand,

för även små nattugglor måste ju sova ibland.

Jag läser en saga tills du blir trött,

bland mjuka kuddar får du sen slumra så sött!

2010-12-18 @ 19:52:16
Postat av: Stina

När tankarna är som mest möra,

är det skönt att vila på sitt öra,

och på denna sköna gör sömnen snart entre,

du hinner nog bara räkna till tre...

2010-12-18 @ 20:06:35
Postat av: Spacegirl

Något mjukt att vila knoppen på,

leka med eller sitta på.



2010-12-18 @ 20:14:11
URL: http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg
Postat av: Gabriel

Vila min ängel, med kind så len,

ditt öra mot denna när timmen är sen.

Underbart är att få komma till ro,

och tillbringa natten där drömmarna bo.

2010-12-18 @ 21:07:40
Postat av: Maje

Colour Me Three och PilLove i kombination

kan ge dig en skön sovsenstion!

2010-12-18 @ 22:39:39
Postat av: birka

I tvhörnan ligger vi i en stor hög

för oss är sköna kuddar det enda som dög

Snygg och mjuk att vila på

- det är klart att vi denna kunnde vill få

2010-12-18 @ 22:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback