Visste du att Diesel har en egen möbelkollektion?

På möbelmässan i Milano 2009 visade klädmärket Diesel, för första gången, upp en möbelkollektion kallad "Successful living" för det italienska märket Moroso. Tillsammans ville de skapa möbler med en "relaxed" känsla samtidigt som möblerna skulle vara komfortabla. Ledorden var: Enkla former, Modern touch, Hög kvalitè. Resultat blev enligt mig själv väldigt bra. Flertalet av möblerna präglas av nitar, kedjor och läder. Vilket i sig passar väldigt bra in till det nuvarande klädmodet. Mina personliga favoriter är bordslampan Cage mic och den gigantiska Nebula nine soffan men som tyvärr kostar därefter... "Bara ca 51 500 kr".
Diesels möbelkollektion kunde först skådas i möbelbutikerna i Sverige strax innan jul. En del av er känner säkert igen några av möblerna. Exempelvis har taklampan Cage pendel vistas lite här och där.


Jag har plockat ut lite andra godbitar från kollektionen. Är du sugen på att slå till eller bara se dessa i verkligheten vet jag att i alla fall Nordiska galleriet (Nybrogatan 11) och Garbo interiors (Brahegatan 21) i Stockholm säljer en del ur kollektionen.



Kommentarer
Postat av: alexandra (hultquist)



Oj, shit vilken fin och seriös blogg! Va duktig du är! Hoppas allt går bra med egenföretagandet.



Kram, kram

2010-02-23 @ 22:04:12
Postat av: Colourmethree

Tack snälla Alexandra! Hoppas att allt går bra för dig! Kram Linda

2010-02-25 @ 17:35:35
URL: http://colourmethree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback