Farmors Fina Figuriner, eller?

Under en längre tid tillbaka har jag förälskat mig mer och mer i just figuriner. Ni vet dom här små varelserna i porslin som står hemma i farmors hylla alldeles dammiga!?
Sedan den spanske formgivaren Jaime Hayon lanserade sin "Fantasy collection" med figuriner som tema, tycker jag mig ana att dessa har gjort en liten renässans i de svenska bokhyllorna.

Figurinerna ovan är bland annat från Jaime Hayons "Fantasy collection". Har man inte tyckt om figuriner innan borde man väl ändra sig nu va? Helt underbara!


I senaste numret i Sköna hem gjorde inredaren Charlotte Pettersson ett härligt jobb med figuriner.
Foto: Johan Carlson
Thumbnail
Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja de är underbara speciellt de vita, du skulle se den som står i badrummet hos mor och far, en gammal favorit från gammelmormor! Påminner om den längst ner till höger.

2010-02-24 @ 15:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback