Hem ljuva slott


I måndags åkte jag med mina inredarkollegor på Ikea för att kolla in Ikeas egen version av Haga Slott dit kronprinsessparet flyttar efter bröllop och smekmånad. Inredningarna är skapade av elever i ett mentorsprogram som med fria händer fått äran att inreda de 14 rummen som tänjer på gränserna för vad som är möjligt inom begreppet kunlig inredning. Vi passade också på att göra en övernattning i Tillsammansområdet på Skeppsbron i Stockholm i ett av de tält Ikea byggt upp och inrett.

Både tälten och "Haga Slott" kommer att stå uppe till den 19/6. För alla er som har vägarna förbi Stockholm och Skeppsbron; det är ett måste att se det fantastiska slottet som är byggt. Och för alla inredningsintresserade som inte har vägarna förbi Stockholm, åk ändå. Det är värt det.

Jag vet att jag är partisk eftersom jag jobbar på Ikea, men, få företag kan nog på det personliga, humoristiska och helt enastående sätt som Ikea har gjort, göra en sån här grej. Vi snackar inte en liten Billy-hylla osm står och skramlar i ett hörn, nej, för i kungliga biblioteket har man staplat blåa Billy på varandra i hela rummet med en takhöjd på 7 meter. I bageriet trängs vispar och bakverk med mängder av vitrinluckor och fem spisar (och i ett köksskåp har råttorna ett eget kalas). I franska serveringsgången sorterar man siden, sammet och trasa i en doft av tvättmedel. I matsalen är det uppdukat för fest big-time och Daniel äter hantlar gjorda i marsipan till efterrätt. I kungliga gympasalen kan man både boxa på irriterande löpsedlar och träna på kungavinkningen. Ett litet träningspass blir det på kvällen också för att ta sig upp för 12 madrasserna på repstegen. Ni hör ju själva. Måste ses.







Kommentarer
Postat av: Helene

:) tur att jag och Myran ska dit nästa torsdag...

Håller med dig, ser helt otroligt ut.

2010-06-10 @ 20:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback