Min favoritmöbel

Häromdagen kom jag hemkånkandes på en stol som reades ut när vi gjorde om bland matbord och stolar på Ikea. Inte vilken stol som helst såklart utan finfina IKEA PS Såga som jag fyndade för 50 pix istället för de 599 kronor den i vanliga fall kostar. Jag hade ingen aning om var stolen skulle stå när jag köpte den men jag älskar den och med en stark beslutsamhet om att jag alltid kommer göra det tänker jag ställa den på lager tills jag har ett större hem att stoppa den i.

När jag åkte hem med stolen i bagageluckan kände jag att det här med stolar, det är nog min grej. Jag tror faktiskt att stolar är min favoritmöbelkategori. Okej, säng och soffa i all ära bekvämlighetsmässigt men visuellt sett kniper stolar lätt första platsen i min värld. Och tänk så mycket man kan ha stolar till! Både vid matbord och arbetsplatser, som avlastningsbord brevid sängen eller bara i all sin glans mot en vägg. Och det bästa är att man inte behöver bestämma sig för en sort eller färg, blanda favoriterna hejdlöst! Här är några av mina favoritstolar, några som redan finns i min ägo och andra som står på önskelistan.


Överst från vänster: Hee Dining Chair, Hay. Eames DSR Eiffel Chair. Nederst från vänster: Ikea PS Ellan. Raw Chair, Muuto. Ikea Ps Såga. Family Chairs, Designhouse Stockholm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback