Utomhusinspiration inne

Visst är Sverige vackert? Vet inte om jag börjar bli gammal men en sak vet jag och det är att jag uppskattar naturen och njuter till fullo av alla intensiva gröna nyanser som finns utomhus den här tiden på året.

För ungefär ett år sedan gjorde jag tillsammans med inredare Anna Söderström och fotograf Erik Lefvander ett reportage hos en familj som bestämt sig för att njuta av träd och grönska hela året om. Bakom matplatsbordet dominerar en stor men ändå ganska diskret väggmålning rummet. Om man tittar riktigt noga går det att se små roliga gubbar och figurer som hoppar runt bland trädgrenarna. I dukningen förstärkte vi föreningen mellan inne och ute med jordgubbsplantor som bordsdekoration och planteringsskyltar som bordsplacering.



Av Anna Malmgren och Anna Söderström, foto Erik Lefvander. Reportaget publiserat i Plaza Interiör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback