Färgjobb för Plaza Interiör

Trodde aldrig riktigt att blått skulle bli min grej, men så fel jag hade! När de blå nyanserna explosionsartat gjorde come-back på inredningsmarkanden för ca ett år sedan började jag sakta men säkert förälska mig i färgen. Det jag gillar allra mest är hur tacksamt det är att fritt blanda nyanser ur hela den blå färgskalan.

I ett jobb jag gjorde för Plaza Interiör blandade jag upp färgen med några få detaljer i blågrått för att förstärka det blå. Efter mycket kladd och blå färg i både hår och på kläder (på mig och stackars fotograf-Erik) blev slutresultatet såhär:


Styling: Anna Malmgren Foto: Erik Lefvander, bild ur Plaza Interiör nr 3 2010

Mer om var alla blå saker kommer ifrån och mer färginspiration hittar du i nummer 3 av Plaza Interiör som finns ute i butik nu. En annan gång ska jag visa backstagebilder från en plåtning och det smärre kaoset som är runtomkring. 

Passa på att njut av den blå himlen idag, en bättre nyans av blått får man leta efter.






Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vackert!

2010-03-13 @ 13:10:10
URL: http://frokenborge.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh vad jag gillar det här jobbet!

2010-03-13 @ 13:53:10
URL: http://colourmethree.blogg.se/
Postat av: Linnéa

fin blogg du har!

2010-03-13 @ 14:57:49
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint! gillar inte heller blått, men kanske lite då :)

2010-03-15 @ 08:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback