100 % Norge

Just nu befinner jag mig i Norge, närmare bestämt i Oslo. Jag är här på ett 4-dagars besök för att plåta två hem. Dagen till ära vill jag visa ett litet urval av just norsk design. Ett land som verkligen är på frammarsch när det gäller formgivning. För första gången, efter sex framgångsrika år på London design festival, ställde 100 % Norway ut på årets möbelmässa i Stockholm. Norrmännen hade byggt upp en inspirerande monter där både etablerade och färska designers visade upp sina alster.

Tapeterna kommer från Scandinavian surface. De vackra vaserna är formgivna av Sara Skotte. Salt- och pepparkar Plus, av Anderas Engesvik för företaget Muuto, även den gula taklampan med det passande namnet Mhy är tillverkat av Andreas för Muuto. Bordet, Shuffle table, som är konstruerat på samma sätt som barnleksaker där man trär ringar på en pinne, var en av mina favoriter från årets möbelmässa. Formgivet av Mia Hamborg för &Tradition.

Thumbnail
Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad kul! hoppas få se något av norgebesöket senare här på bloggen!

2010-03-18 @ 14:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback