Vi välkomnar Gertrude till stan

Igår, onsdag den 10/3 slog Gertrude halvt upp portarna för oss i "branschen". En ny butik har etablerat sig i huvudstaden. Det är NK bädd & bad som har flyttat ut ur varuhuset och blivit till ett alldeles eget inredningsvaruhus, hela 900 kvm fullproppat med möbler, sängar, fåtöljer, mattor, lampor, sänglinne, handdukar och accessoarer. Fin fina varumärken som Ralph Lauren Home, Designers guild, Calvin Klein home, Kenzo, Canada Goose Home, Tom Dixon och Hay, för att bara nämna några.
Jag kände mig positivt överraskad till butiken och jag fick uppfattningen av att många andra höll med mig. Det är alltid roligt när det öppnar något nytt, men det som var utmärkande var att det inte kändes så svenskt. Det var något lite utöver det vanliga. En härlig kvinna vid namn Annika uttryckte: "Det känns väldigt franskt". Jag håller med henne.

Idag, torsdag står dörrarna vidöppna för allmänheten. Gå dit och känn in det där osvenska som jag försöker beskriva. Adressen är Smålandgatan 16 på Norrmalmstorg.
Thumbnail
Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka underbara lampskärmar!

2010-03-15 @ 08:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback