Formgivare: Paola Lenti

Sista dagen i Milano (där vi var för att gå på den stora mässan) skulle vi bara slappa. Gå på stan och shoppa lite och smita in på något mysigt café pch dricka kaffe och äta glass. Det gjorde vi också. Men lyckligtvis smet vi in på ännu ett ställe. Några stationer bort med spårvagnen fick vi nys om att Paola Lenti hade utställning, jag blev eld och lågor!

Jag är uppriktigt och djupt imponerad av Paola Lentis fina sortiment av utemöbler, möbler så estetiskt och ergonomiskt väl utformade att de lika gärna skulle kunna ta plats i det finaste vardasrummet. Faktiskt ser det nästan ut mer som "vardagsrumsmöbler" än som utemöbler. I like it! Det unika med Paola Lentis design är vidden av material, allt från high-tech till klassiskt hantverk. Paola startade sitt företag 1994 för att utforska nya material och använda gamla på ett nytt sätt för både inom- och utomhusbruk. Kuddarna i de stoppade utemöblerna tål att ligga ute i regn och rusk utan att mögla och de varken bleks av solen eller påverkas av klor.

Jag är absolut säker på att möblerna förtjänar sin höga prislapp. Lika säker är jag på att det kommer ta lång, lång tid innan jag ens har minsta fotpall i min ägo. Hatten av för Paola (och alla hennes samarbeten med andra formgivare såklart)!




Foto: Therese Ekblom

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Underbara grejer! Jag är också väldigt förtjust i Paola Lentis design.

2010-05-15 @ 18:21:05
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Maria W

Shitt va coola möbler! Gillar de rosa fåtöljerna mest. :)

2010-05-17 @ 14:46:42
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback