Brrrrr

I veckan har det varit kallt ute och värre kommer det säkerligen att bli. Kylan får mig att tänka tillbaka på två härliga år som student på Entreprenörskolan i Leksand i Dalarna, där Colour Me Three för övrigt träffades.

Leksand är inte stort, här gällde det att vara uppfinningsrik för att få tiden att gå, vilket i och för sig inte var så svårt med tanke på att jag omgjärdades av 24 inspirerande och otroligt kreativa själar. Det var bl.a. här som jag lärde mig att sticka. Oj vad det stickades, i princip hela klassen började sticka, framförallt mössor! Varje dag under vinterhalvåret innehöll minst 10 nya huvudbonader av alla dess slag. Själv knåppade jag nog i alla fall ihop ett 20-tal mössor varav några blev perfekta julklappar med tanke på dåvarande studentkassan. Efter ett halvårs intensivt stickande blev jag tyvärr lite matt och har faktiskt inte stickat sedan dess. Men nu börjar jag återigen känna hur det rycker lite i fingrarna. Sen blir jag ju inte direkt mindre sugen när jag ser hur stickande och virkande i allt större utsträckning tar plats på möbler av alla dess slag.

Taklampa Granny från Casamania, fantastiska pallar från Clarie-Anne O`Brien, virkad matta Frost design, kudde Ferm living, stickade fodral till muggar samt tekanna Ruth Cross+, garner från Muchis.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback