Porslin fin

Häromdagen var jag på studiebesök i nyöppnade danska varuhuset Illums bolighus på hamngatan i Stockholm. En gigantisk inredningsbutik med noga utvald kvalitetsdesign.

Jag blev väldigt förtjust i dessa fina knoppar gjorda i porslin av en dansk formgivare som heter Anne Black. Nu vill jag bara ha ett kök där det går att byta ut handtagen till dessa eller i alla fall en byrå som jag får applicera knopparna på.
När jag surfade in på Anne Blacks hemsida såg jag att hon även tillverkar fantastisk fina ringar gjorda i porslin, ringen som ni ser här står väldigt högt upp på min önskelista till jul (kära sambo...)

Är du i stan tycker jag absolut att du ska besöka Illums bolighus, det ligger som sagt på hamngatan nästan precis mittemot NKs huvudentrè.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback