Veckans vara: Wild at heart

Häromdagen fick jag ett oväntat paket levererat hem till min dörr. Ivrigt öppnade jag upp det. I paketet låg en tapetrulle med ett fantastiskt fint motiv. Det visade sig vara tapettillverkaren Photowall som släpper en ny kollektion tillsammans med illustratöragenturen Nu Agency. Ett väldigt annorlunda men uppskattat sätt att visa sina nyheter på!

Mitt favoritmönster ur kollektionen är skapat av Beata Boucht. Det som jag gillar allra mest med hennes motiv är den stillsamma lekfullheten.

Till varje mönster fanns en liten text som beskrev hur formgivaren tänkt när de ritat motivet. Såhär beskrev Beata det: Som liten brukade Beata vakna före sina föräldrar. Solen sken igenom mammas bleka Josef Frank gardiner och skapa stora skuggfigurer i rummet, djuren och växterna fick liv. Detta minne återfinns i hennes tapet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback