Lovika, fjäder och grådis

Alcro har tagit fram en kollektion färg bara med grå kulörer som kallas ad.grey. Grått gör andra kulörer rättvisa på ett sätt som inga andra färger kan. Grå nyanser är mindre dramatiska än vitt och svart, som lätt tar över, och lyfter istället fram färgstarka möbler, textilier och andra detaljer. Själva har jag och Linda valt att måla nästan hela vårt nya frilanskontor i kulören Grådis; lister, dörrar, hyllor - ja, Linda målade t o m över strömbrytaren. Den sammetslena matta kulören ger ett otroligt lugn över rummet och en bra bas för alla våra moodboards och inspirationsbilder som kommer hamna där.



Kollektionen består av tolv utvalda kulörer – Krita, Lovika, Fjäder, Duva, Silverpil, Drivved, Rökgrå, Grådis, Betong, Anis, Pigeon Grey och Pearl Grey. Bilder från Alcro


Kommentarer
Postat av: pernilla

Grått är bra som du skriver, tänkte måla mina köksstolar i olika gråa nyanser! Ser fram emot att få se ert kontor sen!! Vad kul! Kram Pernilla

2011-02-03 @ 10:11:35
URL: http://allthethingsivedone.blogg.se/
Postat av: Annika

Det såg väldigt lugnt ut men vissa delar skulle jag absolut vilja ta med till mitt hem. Har ni lika vackert i era egna hem?

2011-02-03 @ 19:38:55
URL: http://aniiix.blogg.se/
Postat av: littlewing

You would löv scenografin i Sunset Boulevard. Grått, grått, grått. Dock valt för att illustrera Norma Desmonds inre ... (inte åt det lyckliga hållet, om jag säger så). Bilder finns på goteborgsoperan.se

2011-02-07 @ 00:03:32
URL: http://www.littlewing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback