Furufagert

När jag berättar för mina föräldrar om den rådande trenden med det råa och obehandlade trät ser de fullkomligt förskräckta ut. För dom är framförallt furu lika uttjatat som jag tror många i våran generation kan tycka att ek har blivit. Men kära mor och far och alla andra furuhatare, titta noga på dessa bilder och erkänn att det finns något vackert och ombonande med det råa och obehandlade?! Det är arkitekten Johannes Norlander som står bakom skapelsen. Fagert är vad det är och jag gillar det svarta kontrasterna till plywooden skarpt!

Kommentarer
Postat av: Living up North

Javisst kan råa träslag, furu bland andra vara riktigt vackert!

2011-01-09 @ 11:09:46
URL: http://livingupnorthphotos.blogspot.com
Postat av: Monnah

Min far har alltid älskat furu som den skogsman han är. Jag växte upp med "rå" furupanel i flera rum i huset. Ryyys. Jag, precis som många andra, har nog inte tröttnat på själva furun, utan på hur det ser ut efter ett tag då det gulnar! Jag vet inte om det är lacket eller vad det är... Själv gillar jag bara den svarta bilden här ovan. Det andra ser ofärdigt ut i mina ögon. Tur att smaken är som baken!

2011-01-11 @ 11:13:18
URL: http://monnahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback