Möbelveckan kallar!

Snart är det dags för Stockholm Furniturefair och Northen Light Fair år 2011!Mässan pågår från den 8-12 februari. Söndagseftermiddagen har jag, Tessan och Linda ägnat åt att gå igenom happenings och events i samband med mässan och nu är planerna spikade och vi är taggade till tänderna.  

Mässan fyller 60 år i år och bjuder på en jubileumsutställning med de främsta svenska möbelklassikerna från de senaste 60 åren, spännande! Jan Rundgren har sammanställt utställningen Home Sweet Home som presenterar fyra aktuella trender inom inredning: Industrial vintage, Nordic nature, Room of romance och Colour competition. Sen finns som vanligt också bland annat Greenhouse, platsen för fristående formgivare och designskolor. Förutom allt spännande på mässan ska vi bland annat besöka Lammhults, Gulleds, NK Inrednings och Designtorgets fester och events. Vi längtar!



Jens Fager står för utformningen av årets Greenhouse, Inspirationen til årets tema har han hämtat från cirkusens värld. Jag gillar Jens design, det här blir spännande!






Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Åh så roligt, jag hade gärna gått på möbelmässan. Dessvärre är det en massa jobb i vägen, så jag kommer inte iväg. Hoppas jag får se några godbitar på er blogg.

2011-01-30 @ 21:40:05
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback