Formgivare Paola Navone

Paola Navone. Italienskan vars namn syns överallt i inredningssammanhang. Jag gillar hennes design skarpt, det är lekfullheten och hantverksskänslan som jag går igång på. Enligt mig är hennes allra starkaste sida porslin. Jag är förtjust i princip allt hon har gjort i porslinsväg. För ett tag sedan visade jag serien Provaprima på bloggen som jag tycker är riktigt fin. Men jag ska tala om för er att det har lanserats en ännu mer bedårande serie signerad Paola. Det är det finaste jag någonsin sett inom porslinsvärlden! Kan låta överdrivit men det är verkligen sant. För att ni riktigt ska få suga på karamellen visar jag inte upp serien förens i nästa vecka. Missa inte det!


Högst upp i bild från vänster: Ett urval av Paola Navones alla porslinsserier. Otroligt söta svamppallar Fungo från RIVA 1920. Kurviga porslinet Taste finns bl.a. på Svenskt tenn. Fin vattenkanna i keramik.

Thumbnail
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback