Adventskalender 13 dec

Dagens vinster kommer från Granit bestående av ett vitt Box Maxi 2-set i storlekarna 51x38x29 cm till ett värde av 299 kr samt en snygg svart canvasväska till ett värde av 449 kr.

För att vinna vill vi att du i kommentarsfältet nedan delar med dig av ditt bästa inredningstips i all enkelhet? Alltså inget avancerat, det ska vara lätt att ta till sig och applicera. Vinnaren utses med hjälp av Colour Me Three.   

Adventskalendern kommer pågå varje dag från 1-23 december med en ny tävling varje dag. Vissa dagar utses vinnaren med hjälp av lottning eftersom vi är nyfikna på våra läsare och ständigt vill förbättra oss, därav en hel del frågar om just bloggen. Andra dagar är det vi tillsammans på Colour Me Three som utser en vinnare med bästa svar/motivering. Tävlingen pågår från det att vi lägger ut tävlingen till kl. 23.59 samma dag, alltså varje enskild tävling pågår bara över en dag. Vinnarna för hela veckan presenteras här på bloggen varje söndag under december månad. Julklappen lägger vi ut den 23 december och presenterar den veckans vinnare på självaste julafton. Så alltså, håll utkik på söndagar samt julaftons morgon. Blev du en av dom lyckliga som vann mailar ni oss så fort som möjligt era kontaktuppgifter på mailadress: [email protected]
Kommentarer
Postat av: Carola

Mitt enklaste tips är att blanda gammalt med nytt för att få en personlig och levande inredningsstil. Blanda moderna designmöbler med patinerade detaljer från second hand butiken. Det slår aldrig fel.

2010-12-13 @ 07:17:24
Postat av: Malin

Mitt bästa inredningstips är "less is more" - med för mycket grejer i hemmet blir det lätt stökigt och plåttrigt.

2010-12-13 @ 07:53:18
Postat av: Karin

Med levande ljus,växter och blommor blir ett hem trevligt oavsett stil/storlek på hemmet.

2010-12-13 @ 07:56:31
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Mitt tips är att gruppera saker, och köpa inte en utan flera likadana saker. Det ger en härlig effekt! Och gärna ett udda antal istället för jämt, dvs 3, 5 eller 7 st ljusstakar, vaser eller liknande.

2010-12-13 @ 08:32:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Överdekorera inte och omge dig bara med inredningsprylar som du verkligen älskar, resten åker ut!

2010-12-13 @ 08:32:59
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Jenny Persson

Rensa, rensa, rensa. Plocka bort överflödet så ser du de fina sakerna bättre, less is more!

2010-12-13 @ 08:53:42
Postat av: Tanja

Mitt bästa tips är att förändra utseendet på möbler genom att ta en servett (t.ex med Nalle Puh om det är till barnkammaren) och limma fast med decoupagelack på en trämöbel. Vi gjorde så med en gammal byrå vi hittade på loppis. Först vitmålade vi den och sen dekorerade vi med en servett som vi köpte på Ica. Blev jättefin och ser mycket svårare ut än vad det är:) Inte alls mycket jobb och man kan komma billigt undan genom att besöka loppisar och det är roligt för barnet att vara med och få göra om sina möbler!

2010-12-13 @ 08:58:18
Postat av: Moa

Mitt bästa tips är kort och gott - omge dig med saker du tycker om och blir glad av att titta på. Det finns inga begränsningar, vill du ha en rosa flamingo i badrummet för att du blir glad av den - ja, då finns det väl inget som säger att det är fel?

2010-12-13 @ 09:07:19
Postat av: Cecilie

Mitt bästa tips är att dela upp rummen, t ex genom att ställa en bokhylla ut från väggen (IKEAs Expedit är jättebra till det). Det skapar liv och ger en känsla av mer plats även i ett litet rum.

2010-12-13 @ 09:22:09
Postat av: Ylva

mitt bästa tips är "think outside the box". Många saker kan användas till sådant de inte ursprungligen är ämnade för. Ett fläktskåp kan bli en bänk. En gammal byrålåda kan bli en hylla osv.

2010-12-13 @ 09:27:04
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: malin

Använda sig utav många ljuskällor.

2010-12-13 @ 09:32:19
URL: http://ilovepeggy.blogspot.com
Postat av: Susanne

Är man intresserad av FENG SHUI så är detta ett bra tips, om man vill sova gott.



Grönt och blått är alltid en bra färg för sovrum då de är lugnande, men även jordfärger som beige, mocca och aprikos går också bra.



Själv har jag en blå soffa,..så det är förmodligen därför jag alltid somnar med en gång när jag sitter

och ska se en film.

2010-12-13 @ 09:38:25
Postat av: Anna - Hundra kvadrat

Om jag ska ge ett inredningstips i all sin enkelhet så måste det nog bli att inreda med det naturen ger. Fina stenar i en glasskål, en skalad gren som hänger från taket, en stubbe som pall eller lite grankvistar i en vas. Enkelt och vackert.

2010-12-13 @ 09:41:18
URL: http://hundrakvadrat.blogg.se/
Postat av: Emma Björk

Mitt bästa inredningstips är att PLOCKA BORT. När jag känner mig nöjd med hur det ser ut brukar jag försöka ta bort 2-3 saker till.

Kan vara svårt för man har ju så mycket fina saker, men man kan hellre byta ut inredningen ofta än att ha allt framme samtidigt.

2010-12-13 @ 09:47:08
Postat av: Bibbi

Tänk efter hur du lever och vilka intressen och behov du har och inred sedan efter det! Tycker du om att pyssla kan du inreda en speciell pysselhörna med bra ljus och smart förvaring. Är du en sällskapsmänniska - se till att välja sittmöjligheter som fungerar när ni är många osv.

2010-12-13 @ 09:48:57
Postat av: Anna

Mitt tips är följande: var sak på sin plats och en plats för var sak. Dvs ordna förvaring för de saker som ska vara framme på sommaren resp. Vintern så får hemmet en " sommargarderob" och en " vintergarderob" kanske även en höst och vår garderob. Ingenting känns roligt att inreda om det är kaos och det ska vara roligt att skapa ett fint hem!

2010-12-13 @ 09:56:34
Postat av: malin björling

Rensa, rensa, rensa !!! det är mitt tips. Ska du köpa en ny fin inredningsdetalj eller möbel så ta bort ngt gammalt så det inte blir kaka på kaka och överbelamrat.

2010-12-13 @ 10:12:10
URL: http://cherries-malina.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har bott i små ettor och studentbostäder under mina tre första år hemifrån, så jag har blivit rätt bra på att göra mycket utrymme av lite yta.

Mitt främsta tips är hyllor! Köp vgghyllor eller långsmala lagerhyllor, då får man plats med mycket på höjden istället för att ta av golvytan som behövs till annat.

Smarta förvaringar, lådor under sängen, söta burkar som både ser bra ut när de står framme och som man kan förvara massa små prylar i.

2010-12-13 @ 10:33:25
URL: http://meandrunk.blogg.se/
Postat av: Tove

Mitt enkla tips såhär i jultider är att ställa ett blockljus i en vid cylindervas och lägga julgranskulor runt om på botten av vasen. När ljuset är tänt glittrar det vackert i kulorna :) När julen är över är det bara att byta ut kulorna mot tex vackra stenar.

2010-12-13 @ 10:39:48
Postat av: Fanny

Mitt bästa tips är att fylla konservglas, med saker som du ändå använder. Det kan tillexempel vara med olika sorters bönor/frö, eller med värmeljus etc. Snygg och praktisk förvaring!

2010-12-13 @ 10:48:23
Postat av: lovisa

GodmorgoN:D

2010-12-13 @ 10:52:40
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Hanna- whiterainbow

Blanda gammalt och nytt, och förnya med färg. När man inreder hemma behöver man inte alltid köpa nya saker, det kan räcka med att man tar fram gamla ljusstakar från farmorsungdom och målar dessa exempelvis vita så får de nytt liv och skapar en personlig touch hos just dig!

2010-12-13 @ 10:57:47
URL: http://whiterainbow.bogg.se
Postat av: whynja

Neutrala färger på stora möbler, så kan man ta ut svängarna när det gäller gardiner, mattor och kuddar!

2010-12-13 @ 11:15:54
Postat av: johanna

Mitt bästa inredningstips är att blanda gamla ärvda saker med nya saker. det ger ens hem en ombonad och mysig känsla.

2010-12-13 @ 11:25:47
URL: http://jowhaina.blogg.se/
Postat av: Idun

Mitt bästa tips är att vara trogen en stil. Ibland kan man bli överinspirerad av olika inredningstips och försöker applicera alla på samma gång i ett och samma rum, och det brukar mest se rörigt ut. Så sålla bland tipsen och välj det som hör ihop :)

2010-12-13 @ 11:35:04
Postat av: Kristin - Westernbloggen

Mitt bästa inredningstips är att tänka praktiskt. Visst kan det SE snyggt ut att ställa upp böcker och grejer perfekt på en hylla. Men en vecka senare ligger allt huller och buller. Så det är lika bra att ställa allting i rätt ordning från början så det håller sig snyggt!

2010-12-13 @ 11:56:17
Postat av: Maje

Gillar när det passar ihop form eller färgmässigt. T ex genom att måla ramar, ljusstakar mm i samma färg som huvudfärgen och inte för mycket grejer. Vis av att ha jobbat inom äldreomsorgen där det kunde finnas 42 små dukar med en vas, ett foto eller ett ljus på varje i en bokhylla. Men böckerna de lyste med sin frånvaro.... :)

2010-12-13 @ 12:04:53
Postat av: Anna Johansson

Hitta nya användningsområden för gamla grejor, modifiera dem gärna om det behövs, och för att få dem i din stil!



God Jul!

önskar Anna

2010-12-13 @ 12:13:56
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Mitt bästa tips är att gå efter vad du känner. Många ställer in sig på att det ska vara samma tema överallt men jag tänker lite mer vågat, att VÅGA bryta färger mot varandra och olika stolar vid köksbordet! /Sandra

2010-12-13 @ 12:16:04
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mitt enklaste och billigaste är att använda sig av saker man hittar ute i naturen som sedan lätt kan bytas ut om man tröttnar.

2010-12-13 @ 12:23:28
Postat av: Pia Li

Ett par nya kuddar och en filt i soffan kan förändra mycket, välj gärna färg efter årstid!

Pia

2010-12-13 @ 12:23:44
Postat av: Malin L

Blommande orkideer kan göra underverk med hemmet.

2010-12-13 @ 12:33:34
Postat av: Sandra

Mitt bästa och enklaste tips är att när du köper nytt, plocka bort något annat. Det blir lätt att man köper på sig mer och mer och tillslut är hemmet belamrat med en massa prylar. En in, en ut. På så sätt har man lite koll.



Sen borde man se möjligheterna med sina saker och möbler innan man slänger dom. Jag ska t.ex göra om en IKEA Pällbo-pall. Med lite målarfärg och tyg blir pallen som ny!



2010-12-13 @ 12:52:47
URL: http://www.sandraasp.com
Postat av: Mona O

Färska blommor. Det måste inte vara dyrt eller en hel bukett. En enda väldoftande lilja eller kanske en ros i en smal vas gör underverk.

2010-12-13 @ 12:56:53
Postat av: Cilla

Man lär sig av sina misstag..så mitt inredningstips är att ha en röd tråd genom hela hemmet. Håll dig till samma stil och materialval så känns hemmet enhetligt.

2010-12-13 @ 13:22:33
Postat av: Malin

Som småbarnsförälder finns det fullt med enkla tips till barnrummet! Vi har byggt pärlplattor och sedan strykt dem och lagt dem i fina ramar från IKEA. Enkel och personlig inredning i sonens rum!

2010-12-13 @ 13:41:23
URL: http://theotott.blogg.se/
Postat av: Annika Nilsson

Mitt bästa inredningstips är ett tips som inte syns! Spray hemmet med fräscha dofter - det gör att hela intrycket höjs en nivå. Jag lovar!

2010-12-13 @ 14:21:48
Postat av: Amandalyn

Om du har tröttnat på en möbel, är det bara att måla om den i en rolig färg.

2010-12-13 @ 14:47:41
URL: http://amandalynbach.blogspot.com
Postat av: Maria

Få en helt ny känsla i sovrummet bara genom att köpa nya kuddar att lägga på överkastet, ett billigt sätt att ändra stilen i ett rum!

2010-12-13 @ 14:48:37
Postat av: Amanda Skog

Ljus gör väldigt mycket och eftersom fina ljuslyktor inte brukar vara speciellt dyra tycker jag att man kan köpa hem en hel hög. På vinterkvällarna är det fantastistiskt mysigt att krypa ner i soffan och vara omringad utav ljus.

2010-12-13 @ 14:49:09
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Gerdan

Klipp av tomma lådvinsboxar och använd dem till att förvara vecko- och månadstidningar i. Klipp ut snygga bilder från tidningar och klistra dem på boxarna. Gratis och snyggt!

2010-12-13 @ 14:51:57
Postat av: Annika

pyssla en massa, tillverka en tavla på egen hand, fixa dina egna ljus eller som jag, gör en vindfångare av snappsglas, plastrosor och fiskelina. Ditt hem blir vackrare och du stoltare. kanske en hemagjord tallriksvägg

2010-12-13 @ 14:52:17
URL: http://aniiix.blogg.se/
Postat av: Emilia

Mitt bästa inredningstips är att inte ha för mycket saker i rummet. Då blir det bara fult och det ser oerhört trångt och fullt ut. Man ska tänka ut vad man vill att rummet ska symbolisera och visa och sedan så ska man inte ta för mycket saker. Less Is More. Det blir mycket snyggare, bara man också inreder det snyggt också :D

2010-12-13 @ 14:59:05
URL: http://emiliars.devote.se
Postat av: Liljana

Mitt bästa inredningstips är att det ska vara stilrent och inte för många saker. matcha gärna ,så att rymmet blir ungefär i 3 olika färger (småsaker spelar ingen roll).

ex. Svart tv,grå sänglakan(vit/svart säng) Vit bokhylla(böckernas färg spelar ej roll) :)

hoppas mitt tips är användbart.Håller tummarna nu :)

2010-12-13 @ 15:24:50
Postat av: Ingrid J

Många med mig gillar fina påsar och andra fina förpackningar. Jag har svårt för att slänga dessa.

Bl.a kan man göra tavlor av de fina påsarna. Antingen ensamma i en ram eller tillsammans med gamla spetsar el. fina band ellerannat. Lådförpackningarna kan man använda till förvaring. Då får man inte dåligt samvete att man sparar dessa finingar.

2010-12-13 @ 15:27:38
Postat av: elin har ordet

Har man stora tomma väggar och snabbt vill sätta färg och värme till rummet är det perfekt att hänga ett typ på en rundstav och täcka en stor del av väggen. Känns mer ombonat än en fondvägg, går att förändra med årstider eller humör och det kräver inte allt för många hål i väggen!

Funkar även om man vill placera hyllor som rumsavdelare, den fula baksidan blir en vacker vägg med lite snyggt typ som häftas fast!

2010-12-13 @ 15:33:39
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Anna L

Levande ljus livar upp i alla miljöer

2010-12-13 @ 15:40:19
Postat av: Monnah

Färska blommor! Det spelar ingen roll om det är en solitär eller en stor bukett. Lätt att anpassa efter stil, färgsättning och plånbok.

2010-12-13 @ 15:41:07
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Lovisa G

Kuddar i soffan o säng, bytes lätt för säsongens färger. :)

2010-12-13 @ 15:53:03
Postat av: elin

Använd dig av ikeas köksskåp med valfri lucka för att bygga billiga hyllsektioner..

Själv har jag fyra hela vita på rad med en plåtskiva på!!

2010-12-13 @ 15:54:14
Postat av: Irja

Mitt bästa inredningstips: Satsa på kvalitet!

2010-12-13 @ 16:10:19
Postat av: Janina Söfting

Samla dina krukväxter i en klunga så får du en härlig minidjungel och ett mer samlat intryck. Dessutom mår växterna bra av det!

2010-12-13 @ 16:20:12
Postat av: josefine

I all enkelhet; "follow your guts!"

2010-12-13 @ 16:57:16
Postat av: Kristin

Mitt bästa inredningstips är att ställa fram vackra saker man köpt på olika resor i hemmet. Det skapar en unik känsla och framkallar många härliga minnen!

2010-12-13 @ 17:12:34
Postat av: Mia

Mitt tips riktar sig till alla som, liksom jag, bor trångt. Alla möbler måste vara snygga (eftersom man ser alla möbler nära inpå hela tiden) och ha mer än en funktion! T ex kan soffan vara en bäddsoffa och därmed också säng eller extrasäng. En fotpall till fåtöljen innehåller förvaring. Sängbordet är en pinnstol och därmed även en extrastol till köket. En kökspall som man kan fälla ut ett extrasteg på kan både vara sittplats och stege till de översta hyllorna. Osv.

2010-12-13 @ 17:21:55
Postat av: marty

mitt bästa inredningstips är att köpa hem mycket dekorplast i olika färger som man lätt klistrar på krukor, bänkskivor, ljus eller vad som helst som man vill ha annan färg på för tillfället. det finns så många möjligheter med detta!

2010-12-13 @ 17:45:45
Postat av: Kristina B

Brukar måla om och göra om mina möbler, billigt och kul samtidigt. Ser ut som nya möbler, fast att det är ens gamla

2010-12-13 @ 17:48:17
Postat av: Alisa

Mitt bästa inredningstips är att inte ha för mycket grejer och inte för mycket färger. Gillar stilrent med någon snygg färg i varje rum, exemepl kör jag på lila så är det flera detaljer i rummet som har den färgen :)

2010-12-13 @ 18:01:29
Postat av: Louise Alexandersson

Mitt bästa tips är våga vara unik, köp inte bara för att det är trendigt utan köp det som ditt hjärta faller för!

Att mixa är snyggt!



Kram Louise

2010-12-13 @ 18:04:15
URL: http://www.louisealexandersson.se
Postat av: Birgitta

Välj omsorgsfullt ut det som du vill omge dig av.

2010-12-13 @ 18:08:26
Postat av: Annika

Jag försöker vara listig och tänka om det vackra jag vill köpa fyller någon bra funktion. En vas, en skål är till exempel saker man har användning för, nästa fråga är. Behöver jag den? :) Sedan är bra förvaring ett måste, det ska gärna vara lätttillgängligt. Till exempel viss inredning kan bytas ut och under tiden förvaras i en snygg låda, kista eller nåt annat snyggt, smart man har nära till hands. Man ska göra det enkelt för sig.



2010-12-13 @ 18:31:22
Postat av: Fairy

Mitt bästa tips om du har lite trångt (jag delar själv en liten etta med min sambo) är att sätta upp en lång hylla (ex Ikeas Lack-vägghylla) längs taket ovanför ytterdörren. Det är ett perfekt ställe att förvara saker på och rummet känns ändå lika stort! :)

2010-12-13 @ 18:34:51
URL: http://fairy.blogg.se/
Postat av: Spacegirl

Förvaring är mitt tips, allt smått som ligger framme kan få sin plats i förvaringsboxar/lådor, när allt plotter kommer bort känns hemmet mycket mer välstädat & ordningssamt.

2010-12-13 @ 18:48:17
URL: http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg
Postat av: Lotte

Försök inte få det se ut som i en inredningskatalog - Trist.Känner efter vad du riktigt trivs med.

2010-12-13 @ 18:58:09
Postat av: Lina

Se till att ha mycket förvaringsutrymme så du kan gömma undan allt tråkigt och bara omge dig med fina saker som du blir glad av :)

2010-12-13 @ 19:33:36
Postat av: evamar

Mitt bästa tips är att satsa på bra förvaring så man kan städa undan alla bra-att-ha-prylar som ofta inte är så vackra att se på.

2010-12-13 @ 19:37:56
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Eva

Gör toaletten personlig genom att måla mönster eller klistra klisterlappar på den och om man vill ha möjlighet att ändra väldigt enkelt kan man använda glasfärg som man målar på ett underlag och som sen stelnar och man kan ta lös den. Detta är väldigt omtyckt bland gäster och det gör det lite roligare.

Eller varför inte använda runda bestickshållare och sätta upp på väggen och sedan stoppa in en toarulle där. Kul och mycket snygg toarullshållare! Man kan även rulla en handduk och stoppa in eller varför inte hänga den över. Bara fantasin som sätter stopp!

2010-12-13 @ 20:11:53
URL: http://evajohansson.mittspejs.se/
Postat av: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/december/granit-1312-kl-2359.html

2010-12-13 @ 20:17:35
URL: http://molnboanna.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Mitt tips: blanda personligheter, olika årtal, minnen men ha ordning i allt...kläder kan man ha som tavlor..jättefint på galgar i rummet. barnens teckningar sätter du in i olika ramar. släktens svarvita kort i gamla ramar från loppis.. kuddar gör underverk.. men det bästa är ändå lite blommor och en nybakt kaka efter städ och dagen blir underbar...kramiz



vinner jag väskan får jag något toppen att ha till jobbet..vinner jag lådorna vet jag vad minna strumpor ligger topp...



kram igen

2010-12-13 @ 20:33:49
Postat av: ika



Skapa en personlighet i hemmet, en hemtrevnadskänsla...det får inte bli ett katalog hem.

Ha gärna ngt oväntat eller ngt som du egentligen inte tycker passar in i din övriga stil....men som du bara måste ha kvar för du bara älskar den! Ge denna pryl en extra bra plats där den syns ordentligt.



jag har klädnypor på en vägg med mina foton...istället för ramar...lite oväntat, men kul.

2010-12-13 @ 20:43:34
Postat av: Jenni

Blommor! Piffa upp med blommor här och var!! :)

2010-12-13 @ 20:48:04
URL: http://jennimaatta.blogg.se/
Postat av: annica

Ställ undan saker du inte behöver, perfekt i sådana där lådor. Det får inte bli avskalat, men det räcker med dina finaste grejer framme. Ordning och reda är också A och O för att kunna hålla det clean.

2010-12-13 @ 20:54:30
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ett fönster eller bord som ser tråkigt ut lyses direkt upp med en liten assiett med värmeljus och en grön växt.

2010-12-13 @ 20:56:35
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Anna på Grönkulla

Omge dig med saker som du gillar, som betyder något för dig. Inte nödvändigtvis det som är "inne". Och ha inte så rörigt, lite ordning och reda så sakerna inte försvinner i mängden.

2010-12-13 @ 20:57:17
URL: http://annapagronkulla.blogspot.com/
Postat av: Helena

Det är svårt att inreda små rum, men ett tips är att ha genomskinliga gardiner och luftigt i fönstret (inte så många blommor eller dylikt). Och att hänga upp så lite som möjligt på väggarna. Om man vill hänga upp något så är det bättre att hänga upp stora saker, ex tavlor, men få, istället för små och många!

2010-12-13 @ 20:58:10
Postat av: Angelica

Mitt tips är detaljer, ha färgglada detaljer om du gillar färg eller det som passar din stil. Har man inte mycket pengar men verkligen vill ha en viss sak som kanske kostar några hundringar så skulle jag köpa den eftersom jag vet att den skulle ha sin plats hemma och jag skulle inte tröttna på den. Jag tycker om enkla rum med utstående detaljer. Då tröttnar man inte som man gör om man har ett helt skrikigt rum. Så mitt råd är ha "lugna" och mjuka möbler och tapeter, och satsa på soffkuddar, tavlor, fondvägg m.m.

2010-12-13 @ 21:02:21
Postat av: Katrin L

Mitt bästa inredningstips är så enkel som att ha en enfärgad, gärna vit grund och sen addera de saker man tycker om. Det blir ett rent och städat intryck och lätt att byta stil genom att byta färg på saker, stil på möbler osv…

2010-12-13 @ 21:08:35
URL: http://viivisslaryd.blogspot.com/
Postat av: Jenny

mitt bästa tips är att ha mycket på väggarna. tycker det blir så mysigt och personligt då :)

2010-12-13 @ 21:11:29
Postat av: Sandra Larsson

Lådor/korgar/boxar är perfekta att förvara småsaker i som annars bara ligger och dräller. De är dessutom en vacker inredningsdetalj.De kan lätt piffas upp också om man vill byta färg på dem.

2010-12-13 @ 21:17:27
URL: http://mittlivitankar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Mitt tips är att förnya med hjälp av textilier! Det är enkelt att variera efter säsong, och ger en stor förändring till ett billigt pris. Om man tycker om att pyssla kan man köpa snygga tyger tyg och sy tex. gardiner och kuddfodral själv.

2010-12-13 @ 21:28:39
Postat av: Hanna

Har tvåfärgad kuddar hemma, vänder dessa för att byta färgmiljö. Enklare än så går det inte

2010-12-13 @ 21:30:01
Postat av: Lotta från Småland

Personlighet! Man kan inte kopiera inredningsmagasinen rakt av utan personligheten måste lysa igenom.

2010-12-13 @ 21:30:20
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Piffa upp ett rum med en massa levande ljus, blir ett helt nytt rum, och det är billigt.

2010-12-13 @ 21:33:55
Postat av: Leyla Eriksson

Keep it clean! Dammtorka och våttorka så att det är rent, det både ser fint ut och känns roligare när det är städat.

2010-12-13 @ 21:42:41
URL: http://supertufflan.blogspot.com
Postat av: Elisabeth N

Skaffa en dedikerad skräplåda eller rättare sagt udda-prylar-låda där du kan samla alla smågrejor som inte har någon egen plats; snörstumpar, bruksanvisningar, grejer som ska upp på vinden, kvarglömda grejer eller vad det nu kan vara. Mitt i vardagsstressen är det ovärderligt att ha en plats där man snabbt bara kan slänga ner saker som ligger och skräpar. Glöm bara inte att rensa i skräplådan ibland...

2010-12-13 @ 22:01:12
Postat av: Postadress Torslanda

Våga måla och måla om! Snabbaste och roligaste förändringen får du genom att måla om väggar & möbler. Det är mitt bästa tips.

2010-12-13 @ 22:19:41
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: Caroline L

Använda det man verkligen gillar och inte bara tänka trend. Ett hem ska vara personligt och funktionellt. För mig är det mysigt med mina katters korgar, leksaker och matskålar i mängder av varianter. Det ger mitt hem liv och nya grejer till dem är kul att köpa:)Min gamla kökssoffa är en favorit som ofta får "bädd" efter humör.

2010-12-13 @ 22:27:03
Postat av: Henke

Mitt inredningstips är att inte inreda för mycket. För många saker gör att det blir plottrigt och rörigt. Dessutom är det opraktiskt när det ska städas.

2010-12-13 @ 23:30:04
Postat av: Petra

Ös på med massor av belysning med olika styrkor så att man kan ge rummen olika stämningar beroende på vad man önskar.

2010-12-13 @ 23:46:43
Postat av: Emma Eriksson

Städa golv-till-tak-bokhyllan skulle ta tre dagar minst. I stället har jag trollat bort röran med hjälp av ett vackert draperi. Dekorativt och snabblöst!

2010-12-13 @ 23:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback