Adventskalender 19 dec

Dagens lucka är en dröm för den fotointresserade: Fotografen Ekbloma delar ut 1 st presentkort på en valfri 30 minuters fotografering innehållande 3 högupplösta bilder till ett värde av 1 300 kr. Vad som ska fotas får du välja själv, vad sägs som att prova på att vara modell för en dag, ett vackert porträtt på ditt/dina barn eller på dig och din partner?!

Fotograferingen äger rum i Stockholm, resan står du själv för.

Canon erbjuder även en elegant och smidig ultrakompakt fotoskrivare, SELPHY CP800 där utskrifterna av fotolabbskavlitet kan göras snabbt och enkelt hemma, värde 1 000 kr. Du har även möjligheten att vinna en designväska till din kamera formgiven av Cajsa Bratt till ett värde av 399 kr.

För att tävla vill vi att du i kommentarsfältet nedan berättar varför just DU ska få vinna allt detta? Vinnaren utses av Colour Me Three.

Adventskalendern kommer pågå varje dag från 1-23 december med en ny tävling varje dag. Vissa dagar utses vinnaren med hjälp av lottning eftersom vi är nyfikna på våra läsare och ständigt vill förbättra oss, därav en hel del frågar om just bloggen. Andra dagar är det vi tillsammans på Colour Me Three som utser en vinnare med bästa svar/motivering. Tävlingen pågår från det att vi lägger ut tävlingen till kl. 23.59 samma dag, alltså varje enskild tävling pågår bara över en dag. Vinnarna för hela veckan presenteras här på bloggen varje söndag under december månad. Julklappen lägger vi ut den 23 december och presenterar den veckans vinnare på självaste julafton. Så alltså, håll utkik på söndagar samt julaftons morgon. Blev du en av dom lyckliga som vann mailar ni oss så fort som möjligt era kontaktuppgifter på mailadress: [email protected]
Kommentarer
Postat av: Maria Wanche

Åh, denna vinst vore en ddröm! Jag älskar att fotografera och att kunna skriva ut några bilder hemma skulle vara jättesmidigt. Dessutom kul att snabbt kunna skriva ut de bilder man tagit för att ge bort till vänner osv.

En fotografering får bli på mina underbara barn och kanske kanske att vår busiga hund kan vara med på ett hörn :-)

2010-12-19 @ 07:20:34
Postat av: Ylva

En absolut drömvinst för mig som behöver få till några bra foton på mig själv. Jag har nyligen startat eget och behöver foton på mig själv till mina två hemsidor.... Fotoskrivaren skulle också komma väl till pass det är jag övertygad om men det är mer på hemmaplan tror jag: )

2010-12-19 @ 09:23:55
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: Postadress Torslanda

Vilken drömvinst! Jag saknar fina bilder på mig och min man - bröllopsbilden är nästan den enda vi har på oss ihop (som är lite fin) Med en skrivare hemma skulle bli fler fina bilder på oss alla tre.

2010-12-19 @ 09:34:48
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: malin björling

Jag skulle vilja ha sådana där ljuva svart/vita och vackra preggo-bilder på min mage men min man fotar mig varje vecka i så konstiga vinklar typ underifrån med vår lilla skitkamera och det blir inga roliga bilder alls. Jaha? det är motivet det beror på!? Jag tror att Ekbloma skulle kunna göra underverk även med mig ...

2010-12-19 @ 09:49:17
URL: http://cherries-malina.blogspot.com
Postat av: Anna. L

Har mängder med bilder hemma på datorn men blir aldrig aldrig färdig att framkalla dem. Med denna skulle jag ha ett hårt arbete framför mig men oj va skoj att kunna framkalla bilderna och även kunna göra kopior till mina nära och kära

2010-12-19 @ 09:56:38
URL: http://http
Postat av: Susanne

Varför jag ska vinna,..när jag läser detta blev jag nästan full i skratt. :)



För de kommer inte att tro mej om jag skriver att min kamera har gått sönder, alla bilder blir röda! suck



Skrivare har jag ingen, den har också pajat, så nu får jag springa upp och ner till min mans skrivare så fort det är något!



Så att jag av hela mitt hjärta behöver och önskar vinna denna lucka hoppas jag Colourmethrees tomte förstår.



Lovar att skulle jag hitta detta paket under min gran, skulle jag blir den absolut gladaste tjejen i stan!

2010-12-19 @ 10:05:57
Postat av: ullaisa

jag behöver en fotoskrivare. skulle jag vinna fotofgraferingen så blir det nog mitt barnbarn

2010-12-19 @ 10:15:37
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Jag gillar att fota och förgylla vardagens händelser med kort, men har ingen skrivare att skriva ut dem med så de blir oftast liggandes i datorns hårddisk och bara tar plats!



Skulle jag vinna fotograferingen skulle jag vilja fota mig och min familj (jag, syster, mamma och pappa) för att kunna hänga upp här hemma :)

2010-12-19 @ 10:23:57
URL: http://whiterainbow.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Om jag hade turen att vinna denna fina vinst skulle jag fotografera min härliga son. Har alltid haft det i tanken att ta snygga svartvita kort på honom och göra stora tavlor till vardagsrummet. Jag tar mycket kort åt mina vänner på deras barn, hade vart perfekt att ha en skrivare hemma så jag kan ge korten vidare till dom direkt!

Ha en bra dag!

// Lina

2010-12-19 @ 10:53:26
URL: http://husochbus.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Den totala drömvinsten!!!! En fotoskrivare skulle bli högt älskad i mitt enmannahem. Skulle jag vinna fotograferingen skulle jag ta med mig två av mina bästa vänner och kanske göra något av en annorlunda fotografering, sen se till att en förstoring fick hedersplatsen på väggen här hemma. När man inte bor i samma stad som sina närmsta behöver man påminnas om hur mycket det betyder när man får tid tillsammans.

2010-12-19 @ 11:14:39
URL: http://johannazackrisson.blogg.se/
Postat av: Idun

Haha, det är nog enda chansen jag skulle ha att få ta kort på min sambo, som alltid är så övertygad om att han bara blir ful på kort, men en professionell fotograf kanske kan övertyga honom om motsatsen. Det vore iaf kul att efter tre år i alla fall ha ETT kort på oss tillsammans.

Och skrivaren? Ja, vi har ingen :)

2010-12-19 @ 11:21:56
Postat av: Erica

Hej!

Jag älskar fotografering och att kunna skriva ut bilderna och föreviga vore en dröm. Speciellt för att vår skrivare som inte heller var så bra från början, har gått sönder. Att bli fotograferad vore också väldigt kul! Jag skulle vilja bli fotad tillsammans med mina underbara systrar, för att föreviga oss.



Det vore underbart ifall jag vann något av dessa fantastiska priser. Då skulle jag få en bra och glad jul!

2010-12-19 @ 11:37:27
URL: http://www.fotograferica.n.nu/
Postat av: Eva

MIN DRÖM ALLTIHOP!!

Sådan proffsfotografering har jag aldrig vart med om och det är ju något jag drömmer om!! Har så mycke jag vill föreviga med riktig fotografering. Har inga egna fotografier på någon/något på väggarna/hyllorna!

En fotoskrivare är något som verkligen behövs då jag har fleera fotoalbum men inga kort att sätta i dom!!! Vill göra album till var och en i familjen men det lilla pysslet blir aldrig av då foton i pappersform inte finns!! Har haft dessa drömmar i flera år och dom kommer nog att vara några år till då presenter och julklappar försvunnit för dom vuxna och studenten m.m. redan är gjort för flera år sedan. Kan ju skicka efter foton men får det inte som jag vill och det blir väldigt mycket extra arbete. Vill nu då jag fått en lite dotter som måste få sitt förstaårsbok färdig!

Kommer ha så ont i magen tills jag ser vinnarna!!!

2010-12-19 @ 11:39:53
URL: http://evajohansson.mittspejs.se/
Postat av: Liljana

oj oj oj detta var den bästa luckan hitills :)

Jag behöver en skrivare för att jag går i nian och vi får ofta göra stora arbeten som man måste skriva på datan ,och jag skriver alltid ut de i skolan ,så detta hade varit perfekt :)

Dessutom älskar jag att ta bilder,med denna skrivare kan man ju skriva ut de också :)



jaaa verkligen den bästa luckan hitills :)

håller tummarna..

2010-12-19 @ 11:42:37
Postat av: evamar

Oj, nu blir man ju alldeles till sig och vet inte hur man ska skriva utan att överdriva...



Det bästa med en digitalkamera är ju att man kan ta många kort och sedan välja. Perfekt för mig som sanningen att säga är en usel fotograf. Det sämsta är att man sedan har korten i kameran eller i datorn men med en fotoskrivare öppnas ju nya möjligheter.



Om jag sedan vinner en fotografering kan jag kanske äntligen få ett kort på mig själv som jag inte behöver skämmas över...



Väskan kan nån annan få... :)

2010-12-19 @ 12:14:46
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är inte direkt känd för att vara en fotogenisk tjej,

men ett proffs som Ekbloma får säkert ut det bästa av mig

och visst vore det härligt att få hänga upp tavlorna tre

där man mig och min blivande mans kärlekslycka kan se.

Att sedan printa ut fotona och ge dem till familjen som gåva

det skulle bli en uppskattade presenter, vill jag lova!

Detta är min stora julklappsönskan, Colour Me Three,

så snälla söta – Pick me! Pick me!

2010-12-19 @ 12:24:42
Postat av: whynja

En proffsfotografering utan särskild anledning (som bröllop eller annat) skulle vara så himla kul att få vara med om! Och en fotoskrivare hemma skulle komma väl till pass och bespara mig många promenader till uthämtningsstället dit alla mina foton blir skickade.

2010-12-19 @ 12:40:38
Postat av: Annelie

Jag vill vara med för jag tycker det låter som en helt underbar present att ge bort till min vän.

2010-12-19 @ 12:44:42
Postat av: Cecilie

Bagarens barn äter aldrig färskt bröd,

bara gårdagens torra, för brödet ska säljas,

vi fotar på jobbet med eld och glöd,

men sällan är vi själva motivet som väljas.

Men in kommer Ekbloma, nu blir det annat!

Och med skrivaren kan vi få kopior utan först att ha scannat!

Nu är det slut med tårar och svett,

Hurra för CM3 som oss vinsten har gett!

2010-12-19 @ 12:54:53
Postat av: Anna-Carin

Har både systemkamera, liten digitalkamera och dator men ingen skrivare! Skulle bli så otroligt glad och tacksam för en skrivare där jag kan skriva ut alla mina foton. Håller tummarna för det!

2010-12-19 @ 13:03:31
Postat av: Sandra

Nu har jag kikat runt på hennes hemsida och vilka fantastiska bilder hon tagit!

Jag skulle vilja överraska min pojkvän med denna vinst! Han är svår att få med på kort men detta borde han gå med på ;)



Dessutom skulle jag bli jätteglad över skrivaren! Min skrivare idag sjunger på sista versen och tar en enorm plats här hemma.

2010-12-19 @ 13:04:31
URL: http://www.sandraasp.com
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Min bror älskar att fotografera så det här skulle bli den ultimata julklappen (även om den kommer senare) till världens bästa lillebror. Hoppas på tur i tävlingen.



Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/december/lucka-19-hos-colour-me-three-1912-kl-2359.html

2010-12-19 @ 14:43:05
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Madde

http://tjockisbullen.blogg.se/tavlar/2010/december/tavla277.html

Skulle vilja ha en riktigt fin poträttbild av min vackra dotter!

Så en bättre kamera eller en fotografering skulle sitta fint:) Hoppas på lite tur då den egna plånboken inte räcker till!

2010-12-19 @ 15:05:02
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vilken tävling! jag har alltid älskat att bli fotad och att fota. och det är något jag verkligen älskar att stå framför kameran. Om jag vann skulle jag ta med min pojkvän och ta ett på oss två , vi har varit tillsammans länge men alla våra bilder vi har tagit försvan när man dator gick sönder. Skulle betyda allt :)

2010-12-19 @ 15:08:56
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Ingrid J

Först tänkte jag att det är ju ingen ide att jag skriver. Men så kom jag på att jag gärna skulle vilja ge fotograferingen till en liten kille som står mig nära. Jag har varit och är svårt sjuk, vilket har gjort det omöjligt att resa. Under denna tid har den mest underbara familj fått en lika underbar son. Jag har varit bjuden på dop, födelsedagar ,men inte kunnat resa. De bor i närheten av Stockholm, och jag tror att de skulle bli jätteglada. Och så får jag möjlighet att ge en annorlunda present. Själv kan jag gärna ta skrivaren och kameraväskan.

2010-12-19 @ 15:32:20
Postat av: Viktoria Dahl

Jag otroligt mycket foton tar,

men det länge sedan jag framkallade var!

Barnen tjatar om att få bläddra i album,

att minstingen än inget eget har är ett faktum.

Jag har dåligt samvete över detta,

så att framkalla egna vore det enda rätta!

En fin bonus att få snygg väska till kameran min,

då skulle jag känna mig lyckligare än någonsin!

2010-12-19 @ 15:36:05
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee

Jag älskar att fota så de här skulle bli en väldigt uppskattad liten julklapp till mig :D Jag äger en Canon systemkamera och de är en av mina bästa ägodelar!

2010-12-19 @ 15:44:23
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: erika nordin

Sambon gav mig en ram i födelsedagspresent. Det va tänkt att jag skulle få sätta in en bild på honom där. Men det blir aldrig något av. Han vill inte ställa upp på bild när jag ska foto.

Därimot tror jag det blir en annan sak om jag "råkar vinna" en fotografering. Då kan han liksom inte säga nej.

2010-12-19 @ 15:55:06
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Om jag skulle vinna ger jag bort fotograferingen till min treåriga systerson och den lilla väskan till min dotter som får en kamera i julklapp. Skrivaren skulle jag behålla själv eftersom jag är i stort behov av en. Har en ny Canon EOS 550 som jag inte ännu kan skriva ut bilder ifrån. Dessutom är den av "rätt" märke:)

2010-12-19 @ 16:08:58
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Jag tar väldigt mycket bilder på min son, men dum som jag är förvarar jag dem på datan. Säger jämt att jag skall framkalla dem så att de inte försvinner om något händer, men det är sällan bilderna blir framkallade. Med denna skulle jag lätt kunna skriva ut och spara bilderna på sonen så man inte går miste om alla minnen!

2010-12-19 @ 17:22:27
URL: http://joosefinea.blogspot.com
Postat av: Annika

Vilket minne det vore, en riktigt kul grej.

2010-12-19 @ 17:25:50
Postat av: Malin

Jantelag! Släng dig i väggen är du snäll! För detta inlägg kommer jag definitivt få skäll. I Sverige passar det sig inte att säga att man är bra, men det har jag bestämt mig för att strunta i, ja!

Jag är mamma och oftast en jädrans bra en sådetså, jag leker, stöttar, uppfostrar och håller på! Förtjänas inte detta att firas så sig? Med detta härliga fotoset, endast för mig?

2010-12-19 @ 17:29:09
URL: http://theotott.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Presentkort på 30 minuters fotografering:

Jag är gravid med mitt och makens första barn och skulle otroligt gärna vilja bli fotograferad antingen med stora magen eller när knytet kommit till världen. Jag kikade in på Ekblomas hemsida och jag gillar verkligen hennes bilder och känslan hon har för detaljer! Det vore så roligt att bli fotograferad av henne, både för att hon är så duktig och för att det vore underbart med professionella fotominne av det här skedet i våra liv. Och också för att varenda vägg i hela huset fortfarande är helt kala. Jag fick ramar i julklapp förra året men eftersom vi inte har någon fotoskivare (blinkblink) så ligger de fortfarande i sin plast nere i källaren..



Canons fotoskrivare SELPHY CP800:

Min man har ganska nyligen blivit intresserad av fotografering och under året har det utvecklats till en brinnande passion! Han har tagit över min Canon och försöker ibland öva upp sig på allt från vänner till byggnader. Han skulle bli obeskrivligt glad och överraskad om den smidiga fotoskrivaren SELPHY CP800 låg som en julklapp adresserad till honom under granen iår!



Designväska till kameran:

Bara ordet DESIGN får mig att dreggla..haha! Eftersom mannen som sagt snott min Canon systemkamera tycker jag inte att det är mer än rätt om jag tar hans lilla kompaktkamera. Ett helt okej byte om Cajsa Bratts kameraväska ingår tycker jag!

2010-12-19 @ 17:32:28
Postat av: ANNIKA

Jag skulle vilja unna mig och min dotter en dag som modell, det skulle vara jättekul! Härlig dag för min dotter som knoppas som ung skönhet.



2010-12-19 @ 19:02:45
Postat av: ika

varför jag? ...för att jag aldrig vinner ngt!! Tänk vilken sjuk skräll det skulle bli. :) ..det skulle dåna över hela stan!....ni skulle vara orsaken till ett nytt naturfenomen. (så glad skulle jag bli!) :)

2010-12-19 @ 19:02:46
Postat av: caroline

Åhh seriöst vilken grym tävling

Jag ska få mitt första barn nu den 31/12 (är bonusmamma sedan tidigare).

Så detta är mitt första egna barn så att säga.

Om det är något jag verkligen vill så är det att få riktigt bra bilder på vår blivande son. Tänk vilka minnen man skulle få, minnen är det viktigaste man har när man åldras och blir äldre. Tänk tatt få se tillbaka och titta på riktigt vackra bilder. Hoppas ju givetvis kunna förstora upp och rama in de vackra bilderna också



så. ja varför jag? helt enkelt för att jag förtjänar att vinna, jag förtjänar något som piggar upp tillvaron lite just nu då jag har det väldigt kämpigt som höggravid.



länkar här: http://kaolin.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavlar-om-en-photosession.html



och hoppas verkligen på att vinstlotten faller på mig



håller tummar och tår



litet rim:



Mitt hjärta i brand ni har tänt,

känslor lika starka som cement !

Era namn jag vill på väggen hänga upp,

sedan jag kan, stolt som en tupp,

visa mina vänner,

och alla som jag känner,

att ni tål att beskådas,t.o.m. med lupp

At ramen är fin och bra är väl riktigt

men här är det motivet som är mest viktigt!

2010-12-19 @ 19:45:57
URL: http://kaolin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilken fin vinst! Jag skulle gärna vilja ha lite bra bilder på mig själv, dom man tar själv blir ju aldrig så proffsiga. Jag skulle bli jätteglad för fotoskrivaren också eftersom jag ingen har.

2010-12-19 @ 20:00:39
Postat av: mia

Jag har iofs motivet man minns, den vackraste dottern som finns!

Men man vill ju ändå kort arkivera, och på väggen stolt placera.



Kollade in Ekblomas sida, den mycket fotoglädje sprida.

Tessan och min dotter vilket team, och med en ny skrivare... I have a dream!!!



Nu ska jag sluta tänka, och kolla på stjärnan som blänka.

Hoppas tomten ser att jag varit snäll,

önskar ColourMeThree en fin kväll !

2010-12-19 @ 20:15:48
Postat av: Monnah

Eftersom jag alltid står bakom kameran finns det väldigt få foton på hela vår familj. Ekblomas känsla för det avbildade får mig att längta efter en stund i hennes vård tillsammans med de personer som gör mig gladast i hela världen; min man och våra tre barn. Fotoskrivaren skulle jag använda för att överraska familj, vänner och bekanta med personliga fotovykort och Cajsa Bratts väskor skulle göra vilken väskälskare som helst stjärnögd!

2010-12-19 @ 20:30:50
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Tove

Skulle vilja förstora en bild på mig och min fästman. Härom dagen tittade jag igenom ALLA våra bilder från de senaste två åren men hittade INGEN som var tillräckligt bra :( Skulle så gärna ha en riktigt fin bild på oss tillsammans! Att ha en fotoskrivare hemma skulle ju vara helt underbart! Vilken dröm att bara kunna skriva ut den bild man vill ha och få den i handen direkt :)

2010-12-19 @ 20:40:27
Postat av: Annika Nilsson

Att fota är min passion,

ett foto är värt en miljon!

Att bli fotad som en stjärna,

det vill jag jätte gärna!

Att foton kunna skriva ut,

kan framkalla många glädjetjut!

Att förvara kameran i ett fint fodral,

underbart i väska fin nog för bal!

2010-12-19 @ 20:59:05
Postat av: annelie

Om jag vann en fotoskrivare skulle jag ge den i julklapp till min* far som fortfarande framkalla

r sina digitala bilder, sprider ut dem över köksbordet och klipper och klistrar in dem i ett album. Skriver och fixar. Han är verkligen värd en liten extra hjälp!

2010-12-19 @ 22:24:23
Postat av: Tove

Foto är ett otroligt stort intresse för mig! Det skulle vara jätteroligt att bli fotad och inte minst snappa upp tips och erfarenheter från någon som jobbar mycket med detta. En fotoskrivare har jag aldrig ägt, men jag tror att den skulle bidra till att jag fotade mer. Att snabbt få se mina "verk" på papper vore helt underbart! Nu ligger de bara inne i dumburken och ruttnar..

2010-12-19 @ 22:34:01
URL: http://langkalsong.blogspot.com
Postat av: Elin J

Hur ska jag kunna motivera varför just jag ska vinna när det finns så många andra bra motiveringar? Vad skulle jag kunna skriva för att ni skulle välja just mig? Jag har faktiskt ingen aning, jag vet inte ens om jag är den som förtjänar vinsten mest?



Det jag dock vet är att jag skulle bli omåttligt glad om jag vann. Jag har i några år drömt om att få vara med om en proffsig fotografering, men aldrig trott att jag någon gång kommer uppleva det. Jag har även många gånger tänkt att det vore kul att göra någonting av alla bilder som ligger på min överfulla hårddisk och jag tycker att en fotoskrivare skulle vara väldigt kul att ha!



Men motiverar det att jag ska vinna tävlingen - nä, kanske inte. Min motivering får därför bli: Jag borde vinna eftersom jag VILL vinna! :)

2010-12-19 @ 22:39:26
Postat av: camila

Jag är med och tävlar. Jag vill vinna för att jag lovat mig själv att år 2011 ska jag börja om allt på nytt ska försöka förbättra min hälsa och mitt liv och samtidigt skapa fina stunder och nya upplevelser och för att jag ska minnas det livet ut så vill ja ha det på bild och utskriven så kan man också hänga upp det!!

2010-12-19 @ 23:29:54
Postat av: Oskar Axelsson

Hej hej tjejer!!



Jag vill på riktigt verkligen vinna detta. Har velat ha en fotoskrivare i flera år. Jag är dessutom beredd på att ge bort fotograferingen till bloggen, så att ni kan lotta ut den som en nyårspresent till en läsare.



Min motivering:



220 mil enkel resa, 220 mil tillbaka for jag och min far i en skruttig gammal Volvo i våras. Väl framme i Milano plockade vi upp tre trötta men glada bloggare som var strandsatta där p.g.a. askmolnet. Vi åt varsin hamburgare, och åkte sen hem. Resan tog 54 timmar, var av ca 52,5 spenderades i bilen.



Om någon annan läsare är mer värd julklappen så säg.



/Oskar



2010-12-20 @ 13:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback