Naket

En av vårens hetaste färgskalor är utan tvekan den som ofta kallas nude. Nakna hudtoner helt enkelt. Toner där färgerna är ett litet, försiktigt och trevande steg från den relativt färglösa trend som rådit under lång tid. Nyanser som är tacksamma att matcha och koppla samman med trärent. Färgerna går från bruten, krämig vit till beige och mer rosa kulörer.

Själv har jag efter många år av just denna färgskala som sräckexempel verkligen hittat en röd tråd och en charm i de mjölkiga kulörerna. Framför allt känns det nytt och frächt. Jag gillar nude.



Översta bilden ur Sköna Hem, trälådor från Granit, ljusstake av Front för Höganäs, Stol NAP, Fritz Hansén, lampa från Zero, understa bilden från Alcro ur Li Edelkoorts kollektion Ad 10.

Ps Kolla in Lindas inlägg om gult, number one i vår!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Jag gillar med! Haha men jag tänker alltid på när man kallade det ansiktsfärg, på den tiden man målade flirtkulor med ögon på!

2011-02-22 @ 20:38:45
Postat av: pernilla

Ps. Het ansiktsfärg just nu innebär krämig vit, gärna med röda prickar på... Ds. Vår snart!!

2011-02-22 @ 20:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback