Fotograf-Inspiration

En av mina största inspirationer här i livet är fotografen Jonas Peterson, en svensk som emigrerat till Australien och från början försörjde sig som reklamare. Snart insåg han dock att det var fotograf och just bröllopsfotograf han ville bli. Han har på mindre än ett år blivit en av de största i sin genre och har ett öga för komposition to die for. Det var han som fick mig att se ett helt nytt sätt på fotograferandet. Bröllopsbilder behöver inte alls vara de stela man tidigare sett, utan de vackraste och mest professionella man tar under hela livet
'
Om ni tillhör de få olyckligt ovetandes om denna man får ni genast klicka vidare. Dessutom är han klok som en bok, och ganska rolig.

Kommentarer
Postat av: littlewing yogi

ja, vi har ju samma inspirationskälla ...



jonas började på inspiration av sigge eklund blogga som silverfisken ungefär samtidigt som jag flyttade till melbourne (han bodde också där då). man visste knappt vad en blogg var! det är fem år sen nu. han är än min stora inspiration för mycket, både bild och text.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback