Adventskalender 23 dec - JULKLAPPEN

Då har det blivit dags att öppna Colour Me Three's allra sista lucka, och det är inte vilken lucka som helst. Mimou står för dagens vinst som är tapeter (max 5 st rullar) till ett värde av 3 975 kr! Så saknar du en julklapp till någon - eller kanske dig själv - passa på!

För att tävla behöver du bara skriva det bästa julklappsrimmet till vinsten! Vinnare utses av Colour Me Three. Lycka till!


Adventskalendern kommer pågå varje dag från 1-23 december med en ny tävling varje dag. Vissa dagar utses vinnaren med hjälp av lottning eftersom vi är nyfikna på våra läsare och ständigt vill förbättra oss, därav en hel del frågar om just bloggen. Andra dagar är det vi tillsammans på Colour Me Three som utser en vinnare med bästa svar/motivering. Tävlingen pågår från det att vi lägger ut tävlingen till kl. 23.59 samma dag, alltså varje enskild tävling pågår bara över en dag. Vinnarna för hela veckan presenteras här på bloggen varje söndag under december månad. Julklappen lägger vi ut den 23 december och presenterar den veckans vinnare på självaste julafton. Så alltså, håll utkik på söndagar samt julaftons morgon. Blev du en av dom lyckliga som vann mailar ni oss så fort som möjligt era kontaktuppgifter på mailadress: [email protected]
Kommentarer
Postat av: Lina

Vackra väggar i mitt hem

håller längre än nio- fem

skapar härlig atmosfär

som gör att man man vill vara där

kyoto, nagoya och nippon

gör mig lycklig varje gång

Snälla tomten ge mig i mitt paket

några rullar av tapet

2010-12-23 @ 07:18:40
Postat av: Idun

Brun och tråkig fondtapet

Ja, det är nog den värsta jag vet

Och ack, den hänger i mitt hem

Men Mimou kanske kan göra det vackert igen?

En rulle här, en rulle där

Skapar en fantastisk atmosfär

2010-12-23 @ 08:19:20
Postat av: Malin Björling

Aldrig kommer vi tapetsera vår hyresfyra,

med dessa tapeter så makalöst dyra.

Rullar med körsbärsblommor, slingor och blader,

skulle göra vår snåle hyresvärd oförtjänt glader.

Nej, dessa sparar vi på till senare i vår,

när vi vårt första, egna hus får.

2010-12-23 @ 08:43:58
URL: http://cherries-malina.blogspot.com
Postat av: Liselotte

En riktig rolig julkalender,

där man luckorna vänder.

I dagens lucka kan man vinna lyxiga tapeter,

med blommor och annat mönster, Mimou de heter.

Tänk att väggarna få förgylla,

bara ni mitt rim vill hylla.

Mvh Liselotte

2010-12-23 @ 08:46:04
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Susanne

Med lite lim och klister

kan rummet få ett helt nytt liv.

Bara att sätta upp nya takllister

och välja bland alla mönster o motiv.

2010-12-23 @ 08:54:42
Postat av: Anna Hj

I tomtens allra bästa paket

finns design av hög kvalitet.

Det är dessa rullar som

ger dig rummet du drömmer om.

2010-12-23 @ 09:14:00
Postat av: caroline rådahl

Under granen finns till mej ännu inget paket,

tomten kanske ej vet vad jag önskar i hemlighet!

På Colour Me Three har jag hittat en favorit,

som jag så gärna vill sätta på min vägg så vit.

Gammal, ung, man och kvinna 


alla vill vi tävlingen vinna

För att vinna krävs nåt så simpelt som ett rim


inte det enklaste mitt i julens stökiga stim

Men skam den som ger sej


till den blir det inte en enda grej

Nej, för att vinna alla härliga paket


gäller det att inte fastna och gå bet

Så låt fantasin och orden flöda
v

arför inte med en knäck den göda

Med detta rim jag hoppas och ber


att detta mig en av vinsterna ger

Så hoppas tomten hittar hem till mej

med min önskejulklapp från dej!



kram caroline ([email protected])

Ett presentkort från Paxlux vill jag ha

det skulle göra mig riktigt gla

Att kunna överaska min sambo med en väggtext så fin

vore väldigt roligt att få se hans min

Så nu hoppas jag att vi turen i denna tävlingen har

så våran vägg slipper vara så bar

2010-12-23 @ 09:16:10
URL: http://kaolin.blogg.se/
Postat av: erika

I vårt nya hus behövs det lite nytt,

på väggarna ser det ut som någon spytt.

Lite färg och nya tapeter,

från mimou i flera meter.

Massa olika mönster och former,

Vi gör om efter allas normer.

Denna gåva skulle göra mig extra glad.

Vårt hem blir finast i hela vår stad

2010-12-23 @ 09:47:30
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Postat av: whynja

Fula färger och en fondtapet

Inredningen hemma är inte längre så het

Renoverat har vi gjort, men är inte klara

Ett rum till, ja, fattas bara.

Dags för köket att få sig en omgång

Nya skåp och ny färg i vår serveringsgång

En vinst från denna lucka kan hjälpa till

Om jag vill vinna? Så klart att jag vill!

2010-12-23 @ 10:05:47
Postat av: Hanna - Whiterainbow

När tomtetid är över och fantasin tar fart

då passar denna julklapp som lyfter upp till tak

det gråa trista januari får liv i vårt hus igen!

2010-12-23 @ 10:23:21
URL: http://whiterainbow.blogg.se/
Postat av: Ingrid

I min fina hyreslägenhet,

tror jag värden har gått bet,

hur man tapetserar på en vägg.

Man kan nästan tro han kastat ägg.

Min stackars son har fått ett rum.

Han frågade mig; Har jag vart dum?

Så hemsk ser väggen faktiskt ut.

Måntro om pengarna tog riktigt slut.

Tänk att överaska sonen till jul.

Jag skulle tycka det vore jättekul.



2010-12-23 @ 10:48:36
Postat av: Eva

Den går upp, den går ner

Den är en fröjd för den som ser

Kanske den gör hemmet helt

Och kanske den gör det mindre stelt.

Det beror på vad du nu väljer

För den finns i alla mönster och färger.



2010-12-23 @ 12:05:57
URL: http://evajohansson.mittspejs.se/
Postat av: Emma Björk

Man brukar andas ut,

när julen äntligen är slut.

Men för dig blir det dags att slita,

så vi slipper hantverkare anlita.

För vårt sovrum ska ÄNTLIGEN bli snyggt,

och vi kan sova, sött och tryggt.

2010-12-23 @ 12:43:57
Postat av: Gunnel

En dröm för den med konsttycke

och för väggen ett vackert smycke.

Stilrena ränder, mönsterdekorerad,

tjusiga cyklamen eller rosbroderad..

Välj själv ett mönster och din kulör,

ge så ett lyft till hemmets interiör!

2010-12-23 @ 13:26:37
Postat av: Viktoria

WOW vilken grymt fin vinst!



Mimou's fantastiska fina & vackra tapeter,

tänk att få klä väggarna meter efter meter!

Vi har två rum efter jul vi renovera ska,

tänk då att en härlig mönstrad tapet få ha.

Jag mitt alldeles egna dressingroom ska få,

vore så underbart att det vackert göra då.

Kyoto eller Nagoya två riktiga favoriter är,

i dessa har jag länge varit så otroligt kär.

Nu hoppas, önskar & hoppas jag lite mera,

att jag snart med nya tapeter kan stoltsera!

2010-12-23 @ 13:37:07
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Annika

Drömmer om att i hallen få dekorera,

lustfyllt, glatt och gärna lite mera.

För i dag känns den tråkig och ganska ful.

Vill få varenda kotte att känna att livet är kul.

2010-12-23 @ 14:46:49
Postat av: Annika

Drömmer om att i hallen få dekorera,

lustfyllt, glatt och gärna lite mera.

För i dag känns den tråkig och ganska ful.

Vill få varenda kotte att känna att livet är kul.

2010-12-23 @ 14:48:16
Postat av: Eva

Mitt hjärta är kvar vid söndagens lucka

Men vi är så många som efter den sucka.

Om min tur inte finns där

Hoppas jag turen min vägg klär.

Projekt tapetsering vi nu har

Och vi har så många rum kvar!

Hjälp mig nu Coloure me Three

Då kommer denna jul den bästa bli!

2010-12-23 @ 16:07:16
URL: http://evajohansson.mittspejs.se/
Postat av: tracy

vi bor i en liten lya,

vi vill gärna den på något sätt förnya,

att klä väggen i något vackert skulle ge hemmet ny energi,

och oj så fint det skulle bli!

2010-12-23 @ 16:29:46
Postat av: HarrietN

För en helt annorlunda och unik känsla

i ett rum där du kan koppla av eller vänsla

med en design som är på toppen

känns det såklart i hela kroppen!

2010-12-23 @ 17:19:19
Postat av: Cissi

En fröjd för ögat det dig giver

när du in i rummet kliver

Med sköna färger och häftiga mönster

du säkert får imma på dina fönster

Tack vare grannar som sett dig smycka

väggar i ditt hem som kommer ge dig lycka

Med en bredd på 53 centimeter

de bär namn på blommor och andra härligheter

God Jul kära vän, hustru eller make

du kanske tror att det finns en hake

Men det finns ingen hake, du fina värdefull

du förtjänar tapeter i famnen full!

2010-12-23 @ 19:44:14
URL: http://famwinge.blogspot.com
Postat av: Annika Nilsson

Med detta klär du rummets kropp,

nere från botten, upp till topp.

När hantverkaren har gjort sitt,

kan du njuta av det nya rummet ditt!

2010-12-23 @ 20:12:53
Postat av: Oskar

När vi flyttade in var jag först till kvarn.

Ett renoverat rum för ett ganska litet barn.

Nu hoppas jag att det snart ska bli min tur igen,

för smaken har ju ändrats litegranna sen...

Tapeter från mimou och lite nya grejer,

sedan kanske man kan bjuda hem lite tjejer;)

2010-12-23 @ 20:15:58
Postat av: Mia

Den är inte lumpen, fast den är av papp,

ja helt uppåt väggarna är denna fina klapp!

2010-12-23 @ 20:47:09
Postat av: Jenny

Snön ligger vit på taken och midnatt råder

i denna klapp finner du flera våder

i valfri kulör och valfritt motiv

välj bland flera olika alternativ!

2010-12-23 @ 21:05:02
Postat av: pernilla o gustav

Nu när vi till vår nya lägenhet ska flytta,

vill vi inte att tomten med näven ska hytta,

åt att han i gamla tapeter klibbat fast,

eller fått hög grad av asbest i sin dyrbara last.

Vi hoppas att vi dessa fina mimoutapeter får,

så att tomtefar vill komma tillbaka även nästa år!



GOD JUL!

2010-12-23 @ 21:05:56
Postat av: ullaisa

Vårt vardagsrum är inte tapetserat på flera år

av många boende kan man se spår

Ett tapet från Mimou vore helt rätt,

då skulle renoveringen gå lekande lätt

2010-12-23 @ 21:15:15
Postat av: mia wärnevall

Jag tycker ytorna just nu härligt 70-tals gula,

fast du tycker dom är hiskeligt fula.

Jag vet ju att du vill att väggarna ska vara färgfulla,

och så kan det nu bli men passa dig för att sulla.

Klistret är en nödvändighet,

för att väggen ska bli en riktig skönhet.

Min kära vän här ska du få,

något att vila ögonen på.

Att du får välja själv är det bästa av allt,

så fega inte ur nu utan välj något ballt!



(om jag vinner ska jag ge rullarna till min vän som precis köpt ett hus som är i starkt renoveringsbehov)

2010-12-23 @ 21:20:42
URL: http://blogg.dt.se/villadiy
Postat av: Fredrik

När du inte vet vilken du vill ha

Grön, gul, röd, vad ska du ta

Med Mimou får du alla färger

Det blir fint vad du väljer

Här får du av tomten med vitt skägg

Fem rullar med våder som förgyller din vägg

2010-12-23 @ 21:34:07
Postat av: Spacegirl

Mimou saluför något som dina väggar & ditt hem kan försköna.

Passar dig, som är en riktig böna.

Vilken färg du väljer vet jag ej

men julklappen kommer ifrån mej.

2010-12-23 @ 22:23:59
URL: http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg
Postat av: Pallella

Du ville gärna bo i ett slott

men ditt rum är mörkt och grått

med en gnutta fantasi och denna present

står dörren till din dröm på glänt!

2010-12-23 @ 22:49:33
Postat av: Elin J

Uppåt väggarna, men inga trivialiteter,

här kommer årets snyggaste ...



God Jul! :)

2010-12-23 @ 22:49:43
URL: http://fairy.blogg.se/
Postat av: Henke

När väggen är naken och väldigt kal, är den ful och nästintill katastrofal. Du då ordentlig med hjälp behöver, inte förlita dig på tur från en fyrklöver. Med väggklädsel från svenska Mimou, behöver du aldrig nå'nsin mer fult bo.

2010-12-23 @ 22:57:16
Postat av: Elisabeth

Jag lovade ju redan i somras att vi skulle,

och nu blir det på renoveringen full rulle.

Hemmets nya kläder kommer från Mimou,

och blir garanterat pricken över i - husets clou.

Det bästa av allt, du får välja efter eget tycke,

bland färger och mönster vackra som smycke.

Japanska körsbär, rosor eller fransk romantik,

ingen är den andra lik!

2010-12-23 @ 23:20:32
Postat av: Johan

Om du din vägg pryda skulle, så använd då dessa från rulle. Täck väggkvadratmeter med fina tapeter och njut till slut.

2010-12-23 @ 23:56:43
Postat av: Monnah

Klistra upp och täck nå't fult

Funkar både rött och gult

Snabbt och ganska lätt

Alltid helt fantastiskt rätt!

2010-12-24 @ 00:01:36
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: ullaisa

2010-12-24 @ 06:39:32
Postat av: kai

Att få nya tapeter skulle vara mumma

tycker Kajan och hans gumma

I lägenhetens som vi köpt är rumstapeten beigegul

och verkligen väldigt ful

Vi skulle gärna vilja byta

men efter jul börjar pengarna tryta

så vi skulle bli jättegla´

om vi vinner julklappspaketet ida´

2010-12-24 @ 06:41:50
Postat av: ullah

hjälp oss ur vårt dilemma

vi vill ha snygga tapeter hemma

2010-12-24 @ 07:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback