Tillbaka till naturen

Anna visade sin dukning igår med temat Graphic goes Nature. Min dukning går mer åt "Back to nature" hållet där jag vill förmedla en enkelhet och påvisa användningsområden som inte känns så självklara till en dukning. En bit wellpapp fick agera som löpare, utrivna sidor från en bok blev till ett dekorativt inslag, en plywoodskiva i björk fick bli till bordsunderlägg och vintertrötta växter med ett fantastiskt överdrag av krispig frost fick stå för blomsterarrangemanget. Som porslin har jag använt min favoritserie Broken formgiven av Paola Navone, en underbar kombination av enkelhet och stilmedvetenhet där porslinets mönster är i form av en spricka ihopsatt med häftstift.

Porslinsserie Broken av Paola Navone, träbestick Seletti, servett Axlings, klänypa i form av en uggla, allt från ROOM, nystan privat men går att köpa på exempelvis en konstnärshandel, glasflaska med kork från ROOM. Fotograf www.ekbloma.se


Kommentarer
Postat av: Emma

Roligt med wellpapp!

2010-12-30 @ 09:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback