Beundransvärda bord

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, riktigt bra och genomtänkt design imponerar på mig.

Inspirerad av föremål som vaser och skålar har designern Mia Cullin tagit fram ett litet soffbord, Mono, åt Blå Station(som förövrigt har sjukt snygga möbler). Bordet har tillverkats i metall genom så kallad trycksvarvning, en metod som har begränsningar gällande tyngden på materialet som används. Gränserna för vad som är möjligt att tillverka med metoden pressades till det yttersta och resultatet är fantastiskt.

Förutom den vackra formen gömmer bordet praktisk förvaring och möjlighet till förnyelse genom den vändbara, tvåfärgade bordsskivan i glas.

Både processen och det färdiga resultatet imponerar på mig, gränsöverskridande, funktionellt och snyggt som sjutton. Jag vill ha ett i svart. Och ett i vitt. Och ett blått. Allihopa med andra ord...


Foto: Blå Station



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback