Brodera mera!

Efter Lindas inlägg om Johan Lindstens vackra stolar ökar jag på med ännu fler broderade nyheter. På Möbelmässan sprang jag på LampGustafs nya lampor Stitch som består av en hålad metallskärm som köps tillsammans med en uppsättning garnnystan i olika färger och en plastnål. Därifrån får den egna kreativiteten ta vid, du hittar själv ett mönster eller motiv, ritar upp med blyertspenna på skärmen och sätter igång att trä tråden mellan hålen. Faktiskt såg det riktigt enkelt ut att göra sin egen variant, tror att till och med jag som inte är mästare med nål och tråd skulle greja det.

Den kreativa vågen som går över landet syns allt mer tydligt bland produktnyheterna och att göra kit som kunden själv sätter ihop till en färdig produkt är något flera tillverkare har hakat på (kolla bland annat Oddbirds halsband, väskor och kuddar). Inredning, design och konst, återigen blir gränsen däremellan härligt diffus.


Bilder från Lampgustaf

Kommentarer
Postat av: Helene A

Toppen! Nu ska här broderas. Älskar korsstygn. Om det är som du säger på G inom inredningsvärden så kör jag igång nu.

2010-02-13 @ 19:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback