Det vankas bröllop minsann...

Det har väl inte undgått någon att ett kungligt bröllop är på g?! Porslinstillverkaren Rörstrand fick den ärofyllda uppgiften att tillverka en porslinsserie i Den Officiella Bröllopsserien. Såhär beskriver Rörstrand tanken bakom utformningen av porslinet: "Den Officiella Bröllopsserien kombinerar tidlös design med personlig prägel. Serien består av åtta väl valda delar i kungligt serafimerblått och äkta guld. Den serafimerblå färgen är delikat och andas lätt Gustaviansk stil och samtidigt Sverige 2010. Dekoren, som är en del av den grafiska profilen, är inspirerat av ett befintligt grafiskt mönster på Drottningholms slott."

Jag måste erkänna att jag inte är så jätteimponerad av serien. Tycker det blir lite väl gulligt och nästan lite barnsligt med de små kronorna på porslinet. Men nu ska vi inte vara såna. Jag tycker idèn är väldigt god, just att man satsar på ursvenska företag och låter dessa få tillverka souvenirer till det kungliga bröllopet. Jag känner mig i alla fall helladdad inför det kommande giftermålet!

 

Serien finns i butik från och med 3 maj.


Thumbnail
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback