På tal om trä

Hemma hos Jenny och Jonas står en av mina favoritmöbler. Egentligen något så enkelt som ett litet bord, gjort av en stubbe. Enligt mig ett enastående sätt att plocka in naturen i inredningen, ordagrant. Vad som höjer bordets vill-ha-faktor ännu mer är att det inte gjordes nu i samband med att trä som material och träd som mönster är hett och på tapeten. För över 30 år sedan tillverkades bordet i en lite by i Finland. Genom att gröpa ur björkstubben innuti och dränka den i litervis med olja och lack har träet bevarats. Jenny och Jonas får passa sig så bordet inte råkar följa med hem till mig...


Foto: Camilla Stogardt

Kommentarer
Postat av: Qaroline

det är så läckert när naturen hälsar på inomhus. Känner igen detta från IKEA anna, är det din idé på belysningen? :)

KRAAAAAAM CARRO

2010-02-14 @ 19:36:56
Postat av: Colour Me Three

Visst är det härligt Carro?! Inte min idé på Ikea, tänkte inte ens på att det var liknande, det här är från ett reportage för ett tag sedan innan Ikea stubbarna :) Kul att naturen går att använda på flera sätt, de passar ju utmärkt på belysningspodiet på Ikea Västerås :)

2010-02-14 @ 20:08:26
URL: http://colourmethree.blogg.se/
Postat av: Qaroline

Okej det är verkligen en härlig bild och på Ikea blir man hur glad som helst när man traskar förbi podiet :) Ni tjejer är kanonduktiga och det är så roligt att titta in hos er dagligen! TACK för det. Kram

2010-02-15 @ 10:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback