Kökstankar

När jag köpte nytt köksbord och stolar förra veckan började tankarna vandra iväg till ett jättekök där jag kan ha båda iläggsskivorna i och fyra stolar på varje sida. Jag vill blanda stolar, nyinköpta vita med pappas gamla mosters pinnstolar, målade i svart... eller kanske gult? Två lampor ovanför för att riktigt förstärka det stora bordet med plats för många. Just nu fär jag nöja mig utan iläggsskiva, bara fyra stolar sammanlagt och en lampa.

Medan jag drömmer om mitt kommande kök inspireras jag av härliga kökskombinatiner av färger, former och mönster och kul tillbehör som får plats till och med i mitt nuvarande kök.


Det underbara svart-vita och gula köket är från Elle Interiör nr 1 2010, av Filippa Egnell foto Magnus Anesund. Det gröna köket kommer från Vedum, luckan Annika i olika gröna nyanser. Bilden på vita kökstillbehör är från Sköna Hem, av Per Wennberg, assJesper Hansen, foto Martin Cederblad. Den gröna stolen Hee Diing Chair kommer från Hay. Grytunderlägget är från Designtorget och sommarens snyggaste kffekanna är i plast och kommer från Rice, finns att köpa på bland annat Stockhome.  

Kommentarer
Postat av: Helene

Kan ju aldrig bli fel med stolar från Flät...

2010-03-24 @ 21:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback