Checka in på modehuset Moschino

Såhär i efterhand ångrar jag att vi inte passade på att göra ett studiebesök på då relativt nyöppnade hotellet Maison Moschino (öppnat av just italienska modehuset Moschino), när vi var i Milano.

Hotellet är inrett i en gammal tågstation och är på fyra våningar med 65 rum.

- Den gemensamma nämnaren mellan rummen är sagor, eftersom att sova är att drömma, och drömmar är vår chans att uppleva sagor på nära håll. Inredningen reflekterar Moschinos tydliga stil, där den vanliga världen är färgad av surrealism, säger en talesperson för Moschino.

Här vill jag bo nästa gång jag besöker Milano. Dessvärre kostar hotellet åtskilliga tusenlappar per natt att boka...

Adress: Maison Moschino, Viale Monte Grappa 12, Milano.

Thumbnail
Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag blir helt tokig i de galna kuddarna på sängen! Vill ha.....

2010-05-25 @ 10:13:08
URL: http://dartanjang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback