För de viktigaste människorna i världen

Rädda Barnen har under flera år sålt produkter framtagna av framstående svenska formgivare på sin hemsida. Vissa produkter är framtagna speciellt för Rädda barnen, andra inte. När man köper sakerna bidrar man samtidigt till Rädda Barnens kamp för barns rättigheter. Ett fint koncept och fina prylar. Och visst känns det bra i hjärtat att göra ett sådant köp?

På Ikea har vi ovanför rutschkanan in till barnavdelningen ett uttryck som är ett av de finaste jag vet; "För de viktigaste människorna i världen". Japp, så är det. Här är några av mina favoritprodukter från Rädda Barnens hemsida just nu:


Illustration av Amelie Hegardt, illustration av Laura Lain, Hello-skylt av Lotta Agaton, ljusstake från Höganäs keramik av designgruppen Front, ljusstake svart-vit i 2-pack av Thomas Sandell.




Kommentarer
Postat av: pernilla jansson

Hello.

Håller verkligen med dig om att det uttrycket är väldigt fint och sant! Så fort jag har ett hem ska jag handla från rädda barnen, absolut!

PUSS O KRAM!



Ha en toppenhelg tjejer och tack för att ni ständigt håller uppdateringen igång och kommer med massa kul inspiration!

2010-11-05 @ 13:45:18
Postat av: Annelie

Håller med dig. Det är väldigt tänkvärda ord. Kram

2010-11-06 @ 09:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback