Inspiration... från var?

Visst är det konstigt hur olika saker kan inspirera och ge ideér, från ett samanhang till ett annat. En bild, en knapp, ett samtal, en tygbit,  en mässa, en färg, en lite liten detalj på ett stort hus... eller ett barns teckning. Jarl Fernaeus har hämtat inspiration till det nya mönstret Actiongraps på den gamla servisen Arabella från sin tvååriga sons tuschpenneteckning.

Själv hämtar jag inspiration överallt och idéer ploppar upp i huvudet i tid och otid. Ibland har jag funderat på vad som skulle hända om ideérna en dag tog slut, om idétorkan var total och den kreativa pressen ett faktum. Lyckligtvis har jag inte upplevt det hittils (utom under minuterskorta perioder) och jag har svårt att tro att det någonsin kommer inträffa. Just ja, den allra största inspirationskällan av allt är mina underbara, kreativa vänner och kollegor, tack till er!

Var hämtar du inspiration?



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback