Materialist...javisst, med lite tvist

Ibland känns mitt jobb aningen materialistiskt. När jag jämför mig med mina kompisar, speciellt en som gör en otrolig insats som socialsekreterare och hjälper människor med problem (eloge till dig Madde), har jag svårt att inte känna mig ytlig trots deras lovord om att det inte är så.

Men jag älskar mitt jobb. Och jag tror fullt och fast på att människor mår bättre i en omgivning som inspirerar och skapar en härlig sinnesstämning. Jag tror att alla mår bra av ett hem i harmoni som speglar den person man är. Jag tror också att de flesta kan skriva under på att det underlättar att leva i ett funktionellt hem som innehåller lösningar som förenklar vardagslivet. Så därför brukar jag konstatera att jag nog visst gör en insats, kanske inte en som avgör liv eller död men i alla fall en som förenklar och förbättrar. Både visuellt och funktionellt.



Inspiration! Den översta och näst översta bilden till vänster samt den svartvita från lottaagaton.se,
bilden överst till höger från Housedoctor och de två nedersta från Livet Hemma, ikea.se.




Kommentarer
Postat av: Johanna Engstrand

Helt rätt Anna, Du är så himla bra!

2010-09-13 @ 21:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback