Teknik+inredning=sant

För tillfället befinner jag mig i Jönköping på CAD-kurs (ritningsprogram på dator kanske det väldigt enkelt kan beskrivas som) med IKEA. Att sitta framför en dator i tre dagar är inget jag är van vid, det kryper i benen och jag tittar avundsjukt på inredarna i Jönköpingshuset som är i full fart. Trots det biter jag ihop, CAD har jag velat lära mig länge och äntligen får jag göra det!

Att sitta typ 10 cm frå en dator hela dagarna får mig att tänka på teknik i inredningen. Ofta drar jag all teknik över en kam och har en lite kritisk inställning till allt sånt rent generellt. Men det är ju faktiskt så att ful teknik är så extremt mycket fulare än fina prylar och fina tekniska saker kan ju till och med vara riktigt, riktigt fina. Jag ändrar min inställning nu.



Överst Music System från Tivoli Audio. Gul iPal från Tivoli Audio. Svart ljudanläggning från Geneva. Hängande och stående högtalare från Grundig. Stående ljudanläggning i flera färger från Parrot by Starck.



Kommentarer
Postat av: Paulina

Hej



Jag bor och studera i jönköping, vad kul at du är här. har just börjat följa er blogg o tycker den är så bra. Har själv jobbat med autocad i 3 år när jag studerade till inredare och möbeldesigner i mitt hemland (finland). Tyckte det va svårt i början men är rikti kul när man kan. vi ahr just börjat med det i min nya utbildning.

Lycka till! kämpa på, de är värt de.

2010-09-16 @ 18:41:27
URL: http://www.livetijone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback