Trådigt

Ståltrådsmöbler fortsätter dyka upp i nya former och konstallationer. Senaste i raden hittar vi bland annat stolen Kaskad designad av Björn Dahlström för Nola som drog många blickar till sig under vårens Möbelmässa i Stockholm. I Milano i år presenterade Lammhults en ny multifunktionell pall designad av Andreas Farkas och italienska Cappellini visade stolen Sekitei. Bland alla nya möbler finns gamla favoriter, en sak som står på min önskelista är Stolen Desiré från Swedese, ge mej tack!



Från vänster: Vit stol, Desiré, från Swedese. Svarta stolar, Kaskad, från Nola. Vit stol, Sekitei, från Cappellini. Pallar i vitt och svart från Lammhults.



Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Det är så snyggt med trådiga utemöbler. Desirée är min gamla villha-dröm sedan länge! Det känns också roligt att kombinera sköna vita Desirée med knalliga färger, som ger rätta högsommarkänslan!

2011-05-01 @ 12:21:09
URL: http://formfront.blogg.se/
Postat av: Irma

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 13:27:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback