Tävlingen är avslutad

I natt kl 23.59 avgörs det men än är det inte försent, glöm inte att tävla om ett presentkort värt
2 500 kr från Svenssons i Lammhult. I dagarna tre firar nämligen Colour Me Three sin födelsedag. Hurra hurra hurra! Detta firar vi med pompa och ståt tillsammans med Svenssons i Lammhult. Vi vill nämligen ge våra kära och trogna läsare något alldeles extra en dag som denna som tack för att ni läser våran blogg och följer med oss på allt vad vi tar för oss. Vi fortsätter år 2 minst lika starkt med. bl.a direktrapporter från den stora möbelmässan i Milano, fler egna inspirationsplåtningar och självklart en hel drös med härligheter.

För att tävla om ett presentkort värt 2 500 kr från Svenssons i Lammhult vill vi veta vilken specifik produkt som du skulle köpa från Svenssons i Lammhult och varför? Gå in på deras hemsida och botanisera i en värld full av härligheter. Motivera sedan svaret med mellan 20-30 ord i kommentarsfältet nedan. Tävlingen pågår fram till onsdag den 2 mars kl. 23.59. Vinnaren utses av Colour Me Three där vi väljer ut de 3 bästa motiveringarna och drar sedan lott mellan dessa. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Weronica - En mammas dag

Gratulerar! Jag har börjat följa er blogg den sista tiden. Ni har en egen ton och roligt med de egna jobben. Heja!



Jag skulle lägga pengarna på en klassisk A2 från Grythyttan. Där skall jag sitta. I sommar. Med flädersaft, barnspring, Adam Dalgleish - och gunga :).

2011-02-28 @ 11:42:33
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Paulina

Grattis! Er blogg är min favorit blogg, och tittar in varje morgon före jag åker till skolan. Hoppas ni har en bra födelsedag med god tårta



Jag skulle lägga pengarna på Blocklampan. Jag skulle inte ta lampan själv. Utan ge den till min kära mamma, som hjälpt mig massor och jag har inte haft möjlighet att som studerande visa hur tacksam jag är för att hon finns och är där för mig. Jag tycker hon förtjänar det.

2011-02-28 @ 12:20:33
URL: http://livetijone.blogspot.com
Postat av: Saša

Grattis tjejer!

2011-02-28 @ 12:24:54
URL: http://hiddenforms.blogspot.com/
Postat av: Anna Öman

Jag skulle vilja ha två stycken klassiska Tolix-pallar, gärna i någon knallig färg. Jag skulle ha dem under mitt långa skrivbord, sitta där och bara låta kreativiteten flöda - härligt!

2011-02-28 @ 12:48:41
Postat av: Lina

Men grattis, så roligt, och med en tävling med :)



"I mitt lilla hus behövs det tända ljus, det är mörkt och kallt men lite ljus behövs det allt, i ett hörn där hoppas jag där står fina Kubus 8 och ingen ful potta!!!"



mvh Lina

2011-02-28 @ 15:01:36
URL: http://lulaa.blogg.se/
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Grattis!



Som student har man tid att drömma, men sällan ekonomi att förverkliga drömmar. Jag vill vinna en stringhylla att ha all min nya kunskap i!

2011-02-28 @ 15:17:50
URL: http://whiterainbow.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag drömmer om att köpa det färgglada skåpet Collect från A2. Det påminner om min barndom. När jag var liten var jag fascinerad av testbilden på tvn. Jag räknade ofta antal färgglada rutor,men jag fick aldrig ihop det. Jag blir glad av färg... Ett presentkort hos Lammhults skulle vara till stor hjälp...

2011-02-28 @ 17:35:26
Postat av: Johanna

Grattis till er



Om en månad tar jag examen till inredare, min dröm blir verklighet. Vad passar då inte bättre än en Frank Varjedag väska som jag kan ha mina ritningar, böcker och alla miljoner pennor i.

2011-02-28 @ 18:01:26
URL: http://www.form-ge.com
Postat av: Markus

Grattis



Kunskap är makt, därför vill jag förvara min kunskap i en av era fantastiska bokhyllor, nämligen Angle hyllan.

2011-02-28 @ 18:06:38
Postat av: Henrik

Grattis!



Jag är 18 år och flyttar snart hemifrån, med en tom plånbok skulle ett present kort vara guldvärd. Min favorit blev "just" Soffa, helt underbart snygg!

2011-02-28 @ 18:12:00
Postat av: Ann-Sofie

Grattis till er

Min stora passion i livet är min trädgård, vad passar inte då bättre med en karmstol från Surprising till min vackra trädgård.

2011-02-28 @ 18:17:52
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Vinterns eviga mörker och längtan efter ljuset gör att det jag trånar efter mest just nu är lampan Oslo Wood, inspirerad av ljuset i Oslos skogar.

2011-02-28 @ 21:59:34
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej och grattis!



Till min stora glädje upptäckte jag er blogg förra veckan -

FIN, FIN, FIN!



Vad gäller Lammhults sortiment finns det ingen tvekan:

Trifoliums Fladdermusfåtölj. Vill ha! Punkt.

2011-02-28 @ 22:39:27
Postat av: Marie Kalkemyr

Stort grattis till er!

Jag kunde inte bara låta bli...Liv.. denna underbara taklampa av Jonas Bohlin är ju bara en dröm, såå sockersöt att man bara längtar efter att den skall hänga i mitt hem.



Tack och varma lyckönskningar till fler givande blogg år framöver / En drömmande hemma mamma

2011-03-01 @ 02:20:06
Postat av: Ulrika Norstedt

Hej tjejer! Grattis på ett-års dagen, massor med ballonger till er!

Jag har nyss flyttat in i en ny lght o hallen är såå tråkig så en "About A Chair" skulle förgylla o förhöja upplevelsen när man kommer hem!

Gott 2-år o hoppas att ni inte kommer i trots-åldern:)

Kram Ullis

2011-03-01 @ 08:07:39
Postat av: Karin Persson

Hipp hipp hurra! Det är inte bara ColourMeThree som fyller år - just i dag så fyller jag också år!



Jag skulle köpa Akiko Bouleset, en present till mig själv - som så fort gräset blir grönt - kan delas med alla kompisar. Vi ska hänga i Vitabergsparken i Stockholm och spela sjukt mycket boule, dricka en folköl och njuta av livet. För det tycker jag om!



Kramar Karin

2011-03-01 @ 08:22:04
Postat av: Ylva

Grattisgrattis! Kikar ofta in här för fin inspiration.



Stolen Acapulco skulle pryda sin plats var som helst men i eller vid vårt 50-talshus skulle den bli något alldeles extra!

2011-03-01 @ 12:20:51
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: Annelie

Jag skulle satsa på golvlampan Fork, för att den ger personlighet till ett rum!

2011-03-01 @ 13:14:06
Postat av: Amanda Bach

Grattis!



Jag skulle köpa Original eldkorg - stålplåt.

Vi har en jättetråkig trädgård i vårt hyreshus, med en eldkorg kunde man samla alla grannar och mysa framför elden. Lära känna grannarna framför brasan och ha kul.

2011-03-01 @ 13:49:15
Postat av: Kristina

Grattis på födelsedagen.

Jag skulle köpa Marimekkoskål, Tebryggare & Kylskåpskaraff från Eva Solo.



Bor i en studentkorridor, så där har vi inga fina inredningsdetaljer. Skulle vara kul att piffa upp korridorsköket med snygga kökssaker så att det blir roligare att laga mat.

2011-03-01 @ 13:54:22
Postat av: Jesssica

Jag skulle använda 2500 kr till att köpa en Lilla Åland stol i Svenssonsrött. Jag har två röda Ruben lampor i mitt sovrum och stolen skulle passa perfekt tillsammans med dem. Kanske slinker det även med ett rött dalahästpussel från Asplunds!

2011-03-01 @ 14:15:30
Postat av: Lina

Jag gillar "Manhattan förvaring" skarpt. Skulle använda det som vinställ eller kanske tidningsställ. Snyggaste vinstället jag kan tänkta mig i varje fall :)

2011-03-01 @ 19:10:39
Postat av: Eta

En Arctic tv-bänk. Tänk att gömma alla media-apparater och boxar i denna. Snygg att se på; avskalad men sticker ändå ut, visar det jag vill ska visas.

2011-03-01 @ 19:47:49
Postat av: Heléne L

Fantastisk blogg, lycka till framåt!



Jag skulle välja Tree, en rockhängare. Främst en mycket snygg dekoration men även en hjälp att organisera och få hallen mer välkomnande med (förhoppningsvis fler) upphängda jackor :o)

2011-03-01 @ 21:16:13
Postat av: Johan

Ni inspirerar!



Jag skulle satsa på en gul Flowerpot pendel till min kära särbo för att ge henne ny energi till sitt hallprojekt som jag var med att starta :).

2011-03-01 @ 21:41:55
Postat av: Ove

Grattis till er och härlig blogg!

Min favorit föll på eldkorgen, den skulle jag ha till våran/sommaren och bjuda "byfolket" i byn till en härlig midnattsfest.

2011-03-01 @ 22:50:46
Postat av: Linda

Grattis



Den gula flowerpot pendel, den skulle jag överraska min lillasyster med, hon är en inredningstokig tjej som skulle svimma om jag kom med något sådant!

2011-03-01 @ 22:54:19
Postat av: Monnah

Jag längtar efter en Snö-byrå. Tänk att ha snö hemma som man aldrig tröttnar på, en alltid lika klassisk och snygg förvaringsmöbel...

2011-03-02 @ 00:20:47
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Janina S

Jag älskar att leka med ljus i inredningen så av den anledningen hade jag valt en Parantesi-golv,taklampa från Flos. En till synes modest lampa men den har desto fler användningsområde som uplight/ downlight/ spotlight och med dimmer därtill är begränsningarna oändliga. Tänk så mycket skoj jag skulle få :)

2011-03-02 @ 01:58:14
Postat av: DAHLARNA - Viktoria

GRATTIS på blogg-födelsedagen!



Kanonsnygga bordet DLM XL i vitt,

tänk om det en dag skulle bli mitt.

Jag bästa platsen i vardagsrummet har,

då skulle jag vara lycklig i alla mina dar'!

2011-03-02 @ 16:01:14
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin B. --- Organisera Mera

Stort grattis på födelsedagen! En lampa som skulle passa fantastiskt i mitt hem är en svart Kartell Bourgie. Kan inte släppa hur fin den är, tidlös design som jag älskar!

2011-03-02 @ 19:32:08
URL: http://organiseramera.fugu.se
Postat av: Minna

Tack för en väldigt rolig tävling!



Alla pratar ju alltid om hur viktig belysningen är för ett rum, men jag tycker att lampans utseende spelar minst lika stor roll.

En lampa kan sätta så mycket karaktär på ett rum, och ge så mycket stil. Och en lampa som jag nog aldrig kommer tröttna på, men som jag aldrig unnat mig är Kartells Fl/y Pendel.

Gillade den första gången jag såg den, och jag suktar fortfarande efter en.

Så mitt val blir absolut denna numera klassiker!



Tack för en fin blogg!

Minna

2011-03-02 @ 19:32:33
URL: http://spanbloggen.se
Postat av: Anna R

Då skulle jag definitivt satsa på skrivbordslampan Wood från muuto. Den skulle fint bryta av den vita och raka inredningen hos mig...bara trä rakt upp och ner liksom!Fulsnygg på något sätt!

Fin blogg! :-)

Anna

2011-03-02 @ 20:28:49
URL: http://www.barfotsgatan.blogspot.com
Postat av: Magdalena Bibik

En Hoptimist, lätt!!



En perfekt present till den som redan har allt - för handen på hjärtat, vem behöver inte en Hoptimist i sitt liv?? :)



Älskar er blogg! Läser den dagligen!



Kram M

2011-03-02 @ 21:59:38
Postat av: Therese Andersson

Grattis och tack för en riktig succé blogg!!



"Efter en lång period av gråtoner och lång vinter längtar jag efter glada färger och former. Bara genom att titta runt på deras hemsida får jag lyckorus!! Därför skulle jag välja en Acapulco fåtölj i petrolblå"



Kram till er / Therese

2011-03-02 @ 22:13:52
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/
Postat av: GUSTAV

Brutna tår och blånaglar, ett ständigt fumlande i hallmörkret... måste handla snabbt nu! En lampa i stil med Unfold pendel vore lysande!

2011-03-02 @ 22:37:04
Postat av: Petra

Hurra hurra hurra! Jag har följt er sedan start, ni växer i mina ögon för varje inlägg.



Min dröm har alltid varit en rostfri Vipp pedalhink till badrummet. I flera år har vi dragits med en öppen,ledsen papperskorg...som även fick följa med till det nyrenoverade badrummet, skamligt nog!



Låt oss nu glädja det fina badrummet med en vacker papperskorg, som den så väl förtjänar! :)

2011-03-02 @ 22:41:00
URL: http://designfragment.blogspot.com
Postat av: Li

Stort GRATTIS o tack för härlig inspiration till hemmet!



Förra året träffade jag på den underbara fåtöljen Acapulco, den har varit i mina tankar sen dess o har sen första ögonkastet haft en given plats i mitt hem. Kärlek!



MVH Li :-)

2011-03-02 @ 22:48:22
Postat av: Malin

Min stora syster tar examen i vår som butikskommunikatör/inredare och hon lever och brinner för inredning och nya trender. Jag är super stolt över henne och beundrar hennes passion! Hon har precis flyttat till sin allra första lägenhet och som student inte har så mycket pengar att köpa inredning för. Och även jag som student har inte super mycket pengar att ge henne en fin inflyttning/examens present.



Så jag skulle bli överlycklig om jag vann och fick ge henne nått fint därifrån, bara dör lite varje gång jag ser Trifolium Fladdermusfåtölj i congac färgat brunt skinn! SÅ SNYGG!!



Ps. gillar er blogg och inspirationen man får av den.

2011-03-02 @ 22:51:58
Postat av: Niskua

Jag skulle gärna köpa en grå Lamino pall för att lägga fötterna på när min hemlängtan blir allt för stor. Trots att Schweiz inte är så långt bort så kan en typisk svensk möbel få hemma att kännas lite närmare när det som bäst behövs.

2011-03-02 @ 23:39:36
Postat av: emelie

Ett trefaldigt grattis på er födelsedag!!!



Mina böcker behöver ett hem och mitt hem behöver ett blickfång därför skulle allt och mer därtill investeras i projekt: "hemlösa poeters sällskap" eller; Stringhylleväggen!

2011-03-02 @ 23:57:45
Postat av: Eva

Jag skulle vilja ge min snälla dotter en svart Tolix Stol för att hon är helt galen i inredning och ändå aldrig klagar för att kassan är skral. Vore underbart att kunna ge henne något som hon verkligen vill ha. Hon skulle bokstavligt talat ramla av stolen om hon fick en sån!



2011-03-03 @ 00:20:15
Postat av: Klaus

Grattis! Min fru visar ofta tips från er blogg. Jag skulle vilja överraska henne med en Air matta för att påminna henne om att hon är lika viktig som luften jag andas.

2011-03-03 @ 08:18:13
Postat av: Karolina

HURRA för att jag följer er blogg och tack vare ert inlägg hittade soffbordet jag så länge har letat efter på Svenssons i Lammhult.



Men smålänning som man är i grunden så är jag för snål för två små

Twine soffbord som vore det bästa framför soffan.



HURRA för er och er fina blogg!

2011-03-03 @ 17:20:07
Postat av: Mahlin

Gratulerar så hjärtligt till ett-årsdagen, eran blogg inspirerar mig och ger mig många idéer och är en utav mina favoritbloggar gällande inredning & design :)



Jag skulle så köpa Kartells underbara taklampa: FLY-pendel. Har velat ha den lampan länge och varje gång jag ser den slår mitt hjärta ett extra slag, tänker mig vårat vita öppna kök & vardagsrum med denna lampan som en grym färgklick över köksbordet, där vi ändå så saknar en snygg taklampa och behöver mera ljus.

2011-03-10 @ 15:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback