Japan vs Norden

Japan är hett. Inre lugn och harmoni, enkelhet, långsamma tillverkningsprocesser, naturliga material... År 2012 möter vår nordiska design japanska influenser och blir inspirationen för årets färgskalor och materialval. Som Linda tidigare skrev är papper materialet nummer ett. Underbart tycker jag, ett naturligt, billigt och innovativt material som jag tror kommer utmana och tänja på gränser inom design och formgivning. Andra gedigna material som gjutjärn, formslipat glas, porslin och rent trä kommer också att synas flitigt år 2012. Jag tror bestämt att en inspirationsresa till det fantastiskt härliga spaet Yasuragi på Hasseludden i Stockholm vore på sin plats. Där är den inre harmonin så påtaglig att till och med jag varvar ner. Och det är inte illa. Det måste vara den underbara enkelheten som gör det.


Bild från Yasuragi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback