Work in progress

I tisdags slog som sagt Stockholm Furniture Fair upp dörrarna och hela veckan kantas av nyheter, intryck, events och mingel.

Igår kikade jag och Tessan förbi utställningen Work In Progress och oj vilken inspirationskick! X-antal formgivare ställde ut produkter och vi som besökare fick se utvecklingen, från skisser och prototyper till färdig produkt. Allt var förpackat i en liten, ofärdig del av nya Mood-gallerian, på laspallar och träpallar med ett tak av svarta konformade lampor, enkelhet när det är som bäst, riktigt snyggt gjort. Extra kul var att formgivarna varierade i ålder och erfarenhet och för att namedroppa några kunde vi se bland annat Claesson Koivisto Rune, Jonas Wagell, Johan Lindstén och Note Design Studios kreativa processer för att nå ett färdigt resultat. Många av formgivarna fanns också på plats brevid sina produkter, helt enkelt komplett!


På bilden syns Jonas Wagells lampor, lycka i lampform.



Kommentarer
Postat av: Maria på inredningsvis.se

Superfint:) Fina pics och fin blogg..jag önskar dig en skön vecka.

LOVE Maria på inredningsvis

2012-02-27 @ 18:54:30
URL: http://inredningsvis.se
Postat av: biographical essay

Har du något att lära. Jag gillar hur du tar bilder.

Postat av: Hanna Ek

Jag gillar verkligen hur din personlighet framstår i din blogg, du verkar inte vara som alla andra om man säger så! Har en tävling på min blogg som jag tror att du har stor chans att vinna, kram!

2012-03-09 @ 03:48:13
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback